לא לומדים לקח: לאחר שקרנבל הבובות המסורתי באאלסט שבבלגיה זכה בשנה החולפת לגל של גינויים , והוצא מרשימת אתרי המורשת של אונסקו, ארגון האו"ם לתרבות, חינוך ומדע, בגלל מיצגים אנטישמיים שהוצגו בו, "המסורת" הבזויה נמשכה גם השנה. ומספר המיצגים האנטישמיים רק גדל ב"מחאה" על הלחץ... בקרנבל שנערך במשך שלושה ימים והסתיים היום, ניתן היה לראות שוב בובות בדמויות של יהודים חובשי שטריימלים האוחזים בשקי מטבעות. ודמויות בלבוש שחור של נמלה עם פאות  כשלראשיהם שטריימלים צועדות סביב "כותל" מוזהב.

המציגים טענו כי מדובר במופע היתולי, וכי פירושו בפלמית של צמד המילים "הכותל המערבי"- כותל הדמעות- הוא "קן נמלים" בוכיות. "אתם שונאים יהודים?" שאלתי אותם. "לא", ענה בן שיחי. "אנחנו דווקא אוהבים יהודים. הכובעים שלהם חמים ונוחים. הם וינטאג'". בובות דמויות יהודים רכבו על חמורים והקהל זרק עליהם פתיתי קונפטי. .עוד צעדו  דמויות של נאצים לובשי מעילי עור שחורים מה"אונסקו-גסטאפו"  ששמרו על אסירים יהודים, וברקע מתנגן השיר "היי יוד" (היי יהודי) בפראפרזה על שירם של הביטלס "היי ג'וד".".

בתהלוכה נראו גם כרזות אנטישמיות, שעליהן נכתב: "אין יהודים בקרנבל", "את הכסף השחור והסמים תשמרו לעצמכם. השאר עבורנו" ו"המוסד מגן עליכם".

תגובת דובר קבוצת "דה צויטולקס" שקנתה והציגה שוב בסידור שונה את הבובות שעוררו את הסערה בשנה שעברה: "אין לנו כוונה לעשות כל רע. אנחנו צוחקים כמעט מכל דבר, חוץ ממעשי פשע גדולים ומטבח העם ברואנדה". לשאלה האם רצח שישה מיליון יהודים שנספו בשואה לא נחשב למעשה פשע גדול, השיב הדובר: "זה היה כל כך מזמן. לא נולדתי אז, ואני כבר די זקן. כל זה מאחורינו".

בין 70 הקבוצות שהשתתפו בפסטיבל, היו גם כאלה שסירבו לקחת חלק בהצגת היהודים באופן נלעג ראש העיר כריסטוף דה האסה, מהימין הלאומני אמר "תנו לאאלסט להיות אאלסט במשך שלושה ימים בשנה"..
שגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון, שהגיע בעצמו לצפות בחלקים מהתהלוכה, אמר מאוחר יותר ל"מעריב": "ישראל בהחלט לא מרוצה מכך שהלקח של השנה שעברה לא נלמד. אנחנו לא מתכוונים להניח לנושא זה, ואני בהחלט מתכוון לבדוק כיצד ניתן להמשיך לטפל בסוגיה זו".