"הניו יורק טיימס" סיפק אתמול שער רב עוצמה עם שמותיהם של 1,000 מקורבנות הקורונה בארה"ב וסיפור חייהם, כאשר מניין המתים במדינה צפוי לרשום השבוע אבן דרך עגומה עם חציית הרף של 100 אלף בני אדם שלא שרדו את המגיפה.

"מספר המתים בארה"ב קרוב ל־100 אלף, אובדן שלא ניתן לחשב אותו", נכתב בכותרת הראשית של העיתון. מיד לאחר מכן הוצגו שמות של 1,000 מהקורבנות, כל אחד עם גילו, מקום מגוריו ומשפט קצר מההספד עליו.

בתוך כך, שר החוץ הסיני, וונג יי, הזהיר אתמול כי ארצו ניצבת "על סף מלחמה קרה" עם ארצות הברית על רקע המחלוקות הגוברות בין שתי המעצמות סביב התפרצות נגיף הקורונה. וונג הוסיף: "סין וארצות הברית ירוויחו משיתוף פעולה ויפסידו מעימות. שני הצדדים צריכים לקחת את הלקח הזה לתשומת לבם".

שער הניו יורק טיימס לזכר קורבנות הקורונה בארה״ב (צילום: צילום מסך)
שער הניו יורק טיימס לזכר קורבנות הקורונה בארה״ב (צילום: צילום מסך)

בבריטניה נמשכת הסערה לאחר שנחשף שדומיניק קמינגס, יועצו הקרוב של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הפר לפחות פעמיים את צעדי הסגר כאשר נסע עם רעייתו ובנו לבידוד עצמי בבית ששייך להוריו, אף שנדבק בקורונה. על רקע קריאות להתפטרותו של קאמינגס, כולל מצד חברי פרלמנט שמרניים אתמול, ג'ונסון ממשיך לגבות אותו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סיכמו על הצעה לגיוס 500 מיליארד יורו כסיוע תקציבי למדינות שנפגעו ממשבר הקורונה. השניים הדגישו כי מדובר במענק ולא בהלוואה. ההצעה אמורה לקבל אישור השבוע באיחוד האירופי, אך נראה שכרגע הסיכויים לכך קטנים.

ארבע מדינות: אוסטריה, הולנד, שוודיה ודנמרק הודיעו כי הן מתנגדות והציעו תוכנית משלהן. בניגוד להצעת מקרון־מרקל, ארבע המדינות הללו מסרבות למענק ללא תמורה, ומעוניינות בסיוע המבוסס על הלוואות ומוגבל לשנתיים. המדינות שיקבלו את ההלוואות יצטרכו, לפי תוכנית זאת, להתחייב לרפורמות כלכליות כדי שיוכלו להחזיר את החוב.