יגאל רביד, מגיש הערוץ הישראלי בארה"ב, שוחח היום (ראשון) על הבחירות לנשיאות ארצות הברית עם בן כספית וינון מגל: "אני חושב שדונלד טראמפ עשה דברים גדולים גם לארצות הברית וגם לישראל". הוא הוסיף בשיחה ב-103FM כי "בימים האחרונים, מספר הנדבקים החדשים בארצות הברית - אגב, באזורי המרכז, לאו דווקא בערים הגדולות - מספרי הקורונה הגיעו ל-100 אלף נדבקים ביום".

רביד: "מה לדעתכם מצביעים כשרואים את הנתונים האלה?"".
מגל: לא יודע, מה שהם רצו להצביע, זה מה שהם מצביעים. אנשים משנים את דעתם אתה חושב?".
רביד: "אתה לא חושב שנתונים ודברים שקורים בשטח או דברים שקורים לאנשים שאתה מכיר או לקרובים שלך או חברים שלך, או מספרים מפחידים או אנשים שהיית רואה כל יום ואתה יודע שעכשיו הם נדבקו, זה לא משנה את התפיסה הפוליטית שלך כשאתה רואה את הדברים האלו?".
מגל: "לא יודע, אני חושב שהוא טועה בעניין של הקורונה אגב".
רביד: "מה זאת אומרת?".

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה בניגוד למגבלות הקורונה. צילום: רויטרס

מגל: "הוא טועה בגישה שלו לקורונה שלא צריך מסכות וכל הדבר הזה".
רביד: "את זה הוא כבר לא אומר. הוא אומר שבהתחלה הוא לא רצה לעשות פאניקה. אני מקבל בקבוצות ווטסאפ הודעה שד"ר אנתוני פאוצ'י יוצא עליו בגדול בערוצי הטלוויזיה".
כספית: "פאוצ'י זה 'הגמזו' של טראמפ".  
רביד: "הוא יוצא חזק מאוד על הבית הלבן, לא אישית על טראמפ, על הבית הלבן".

אתה אומר שפאוצ'י יוצא עליו וההוא יוצא עליו וכולם יוצאים, אבל נדמה לי שטראמפ, עוד יותר מנתניהו, כבר בכלל, אין לו מחיר לשגיאות. הרי כולם מחכים לאיזו מעידה של ביידן, כשטראמפ מועד 17 פעם ביום, והוא פשוט לא משלם על זה מחיר בבייס שלו, אסור לשכוח את זה
רביד: "אנחנו יכולים להסתכל רק על הסקרים, הדבר היחיד שמעניין כרגע, זה הדבר הבא - סקרים שבאים מכיוון הימין, גם בסיכויים לניצחון בכל המדינות ובתוצאה הכללית של האלקטורים, כולם אומרים שביידן הוא המנצח בבחירות ביום שלישי. כולל 'פוקס ניוז'".

אבל אולי זה קמפיין געוואלד?
"אני לא שומע את האדון בעצמו אומר את זה. לעומת זאת, ביידן ואובמה, שמעתי היום במישיגן, באמת צועקים געוואלד. אתה יודע מה אני רואה? אני רואה את דונלד טראמפ עומד במישיגן אתמול בקור מקפיא, עם גשם של קרח ומתעלם משינויי האקלים שהעולם הזה חווה. הצפון של ארצות הברית חווה סופות ארקטיות מטורפות. שיקגו הייתה קפואה במינוס 30 מעלות במשך חודש ימים בחורפים האחרונים, אני כבר לא מדבר על האגמים הגדולים באזורים האלה. האזור שלנו כאן בקליפורניה עלה בלהבות שלא ראינו מאז שיוסדה ארצות הברית. ובדרום, הסופה 'זנה' הורסת את כל חופי מפרץ מקסיקו, והוא אומר שאין משבר אקלים. אז אני שואל אתכם, אנשים שחושבים נורמלי וכבר התרגלו לשיגעונות שלו, והיו מוכנים לקבל את הכול, וגם מסתכלים על הדברים שהוא עשה, והוא עשה כמה דברים טובים - היא חיסל את סולימאני, הוא חיסל את בגדאדי, הוא מצליח לייצר כלכלה בזמן הקורונה...".

ברק אובמה (צילום: רויטרס)
ברק אובמה (צילום: רויטרס)

מגל: "ביטל את הסכם הגרעין, העלה את השגרירות לירושלים, הכיר ברמת הגולן, הביא שלום".
כספית: "הבעיה היא שהוא נשיא ארצות הברית לא נשיא ישראל".
מגל: "לעשות שלום במזרח התיכון זה דבר גדול עולמי".
כספית: "זה מעניין את הסבתא של מצביעיו. קראתי הבוקר פרשנות מעניינת של חמי שלו ב'הארץ' על פלורידה. לשאלה שלי יש שני חלקים קצרים - 1. הרי ההצבעה המוקדמת היא מדהימה, לא היה דבר כזה, בפלורידה הצביעו כבר 60% מבעלי זכות הבחירה לפני שהתחילו הבחירות, מה זה אומר? זה טוב למי? וגם כותב חמי שבפלורידה יש סיכוי טוב שייגמרו את ההצבעה במהלך יום הבחירות, ואם במקרה ביידן ינצח שם בצורה ברורה, ייגמרו הוויכוחים, כי טראמפ לא יוכל להפוך את העסק לכאוס ולטעון לזיופים".
רביד: "בכל מקרה, מה שכבר אנחנו יודעים, זה שיש בלגן גדול סביב מהימנות ההצבעה, בגלל שהיא באה ב-3 צורות. א', ההצבעה המוקדמת, ב', ההצבעה בדואר, ו-ג', ההבצעה באמת ביום שלישי. ההצבעה שהיינו רגילים כל השנים שנותנת את התוצאה בלילה במדגמי הקלפיות - אבל זה לא הולך לקרות. עכשיו, גם אם תהיה הצבעה שתביא למדגמי קלפיות שתיתן איזושהי תחזית של הערוצים הגדולים, אנחנו כבר יודעים שלא חשוב מי יפסיד, הצד שיפסיד הוא זה שיעתור לבתי משפט, והדבר הזה יתחיל להתגלגל, בדיוק כמו לפני 20 שנה. לכן, היה חשוב לו למנות את השופטת איימי קוני בארט כדי לייצר רוב מוצק בעדו".

מגל: "כל הסיפור עם ביידן והאנטר ביידן הבן שלו, והשחיתויות וסין וכל הדבר הזה, הדיבור בימין הוא שהתקשורת השמאלנית פשוט מעלימה את זה".
רביד: "התקשורת, תרצו נעשה שיחה נפרדת על הדבר הזה. הסיפור הרבה יותר מורכב, אני רואה בטקסס שנפסלים 120 אלף קולות בגלל הצבעה בדואר, שאנשים באו ועצרו עם מכוניות והשליכו כל מיני מעטפות לכל מיני תיבות שהן כן התיבות הנכונות ולא התיבות הנכונות".    
מגל: "אבל לא ענית לי על האנטר".
רביד: "זה פייק ניוז, אל תאמין לשטויות האלה. אחד הנשיאים הגדולים בתולדות ארצות הברית, הנשיא ווילסון שניצח את מלחמת העולם הראשונה, אמר משפט נורא חשוב פעם. הוא אמר שכשפורצת מלחמה, הקורבן הראשון זו האמת, כולם משקרים. ואני חייב להגיד לכם, לעמוד ולהסתכל, על כל הערוצים, הם ערוצי תעמולה שפשוט שופכים רעל ושקרים לשני הכיוונים. אם זה 'פוקס ניוז' שמסמן את כל אתרי הימין מצד אחד, וזה 'סי אן אן', כן, זה לא נעים לראות. 'סי אן אן' שכולנו גדלנו עליו, הם משקרים בעד ביידן בצורה שאני לא הייתי מצפה לראות. אתם יודעים מה הדבר הכי מעניין? המלחמה של הישראלים והיהודים כאן. הישראלים מצביעים באזור ה-70% לטראמפ, והיהודים מצביעים באזור ה-70% לביידן. היינו פה בארוחות ערב בימים האחרונים בכמה מקומות, וזה לא יאומן, השנאה והאיבה בין אלה לאלה זו תופעה שצריך לכתוב עליה ולדבר עליה".