רשויות אכיפת החוק בארה"ב בוחנות חשד שתיאוריות הקונספירציה סביב טכנולוגיית ה־5G הן שגרמו לאנתוני קווין וורנר לפוצץ את קרוואן התופת במרכז נשוויל בבוקר חג המולד ביום שישי.

הקרוואן הממולכד התפוצץ סמוך לשעה 6:30 ליד בניין של ענקית הטלקום AT&T בשדרה השנייה בבירת טנסי. עשרות בתי עסק ניזוקו והתקשורת באזור קרסה, אולם רק שלושה בני אדם נפצעו - באורח קל עד בינוני - בזכות פעולת פינוי מהירה של שוטרים ששמעו מהקרוואן הקלטה שמזהירה מפני פיצוץ לצד השיר Downtown.

החשוד בביצוע הפיצוץ בנאשוויל, טנסי (צילום: רויטרס)
החשוד בביצוע הפיצוץ בנאשוויל, טנסי (צילום: רויטרס)

בזירה התגלו שרידי אדם, וביום ראשון בערב הודיעו החוקרים כי בדיקות הדנ"א אישרו כי מדובר באנתוני קווין וורנר (63), תושב העיר אנטיוך בטנסי, שהקרוואן היה רשום על שמו. וורנר הוא החשוד המרכזי באירוע החמור. הוא עבד כיועץ מחשבים עצמאי עבור חברת נדל"ן עד תחילת החודש ושכניו סיפרו כי הוא נהג להתבודד. 

עד כה לא הצליחו החוקרים לגלות את המניע לפיצוץ או את חומרי הנפץ שבהם נעשה שימוש. לפי דיווחים בארה"ב, אחד הכיוונים שנבדק הוא הקשר לתיאוריות הקונספירציה לגבי טכנולוגיית ה־5G, כולל טענות בלתי מבוססות שהיא עוררה את נגיף הקורונה ושולטת על המוח האנושי.
"כרגע אנחנו בוחנים את כל המניעים האפשריים", אמר התובע של המחוז המרכזי של טנסי דונלד קוקהרן. "אנחנו מודעים לדברים מסוימים ברשת ואנחנו בוחנים הכל".