מחמוד ואעזי, ראש לשכתו של נשיא איראן חסן רוחאני, אמר אתמול כי ארה"ב תהיה חייבת לחזור למצב שהיה לפני ממשל טראמפ, כולל בין השאר הסרת העיצומים מעל מוסדות ויחידים בארצו, וכי איראן מתכוונת להתייחס לתנאים אלה ברצינות לפני תחילת כל משא ומתן איתה על חידוש הסכם הגרעין.

הרמטכ"ל כוכבי בנאום נגד איראן, קרדיט דובר צה"ל

נוסף לכך, הכחיש ואעזי את הפרסומים שלפיהם צוותים איראניים ניהלו מגעים ישירים את צוותים של הנשיא המיועד של ארה"ב ג'ו ביידן. לדבריו, רוחאני ושר החוץ מוחמד זריף הציגו את עמדת ארצו בנדון. הוא הדגיש כי החלטות הפרלמנט האיראני על חידוש מרוץ הגרעין לא ישנו את העמדה הרשמית של הממשל בטהרן. דברים אלה נאמרו אף שגורמים אירופיים ממשיכים לטעון בתוקף כי מגעים כאלה אכן התקיימו, אולם לא פירטו את המתכונת שלהם.

בתוך כך, צבא ארה"ב פרסם אתמול צילומים של זוג מפציצי ענק מסוג B52 שחלפו שלשום בלילה בשמי המזרח התיכון בדרכם למפרץ הפרסי, נוכח המתיחות מול איראן. שר החוץ זריף הגיב וכתב בטוויטר: "אם סיורי הנוכחות שלהם אמורים להפחיד את איראן, מוטב לבזבז את מיליארדי הדולרים האלה על בריאותם של משלמי המסים האמריקאים". השר האיראני הוסיף שארצו לא תירתע מלהשמיד את מי שיתקיפו אותה. רמטכ"ל צבא איראן מוחמד חוסיין באקרי אמר מצדו כי למפציצים הללו "אין שום ערך מבצעי".