השלטון הסיני החליט לאפשר לכל המשפחות לגדל שלושה ילדים על מנת להתמודד עם הקצב הגובר של הזדקנות האוכלוסייה, שש שנים בלבד לאחר שהסתיימה מדיניות "הילד האחד" שנכנסה לתוקף בשנת 1980.

סוכנות הידיעות שינחואה דיווחה כי חברי הפוליטביורו של המפלגה הקומוניסטית בהנהגתו של הנשיא שי ג'ינפינג התכנסו היום לבחון את מדיניות הפריון במדינה כדי לקדם "התפתחות אוכלוסין מאוזנת" על רקע הנתונים שמעידים על ירידה בקצב הילודה במדינה שמונה 1.412 מיליארד בני אדם.

מוקדם יותר החודש, דיווחה הממשלה בבייג'ינג כי ממפקד האוכלוסין שנערך בשנה שעברה עולה הקצב השנתי הממוצע של גידול האוכלוסייה עמד על 0.53 אחוזים בעשור האחרון, לעומת קצב של 0.57 אחוזים בעשור שקדם לו.  

עוד הראה המפקד כי אחוז התושבים בני 15 עד 59, שמהווים את כוח העבודה העיקרי, עומד על כשני שלישים מכלל האוכלוסייה, אולם הוא ירד בשבעה אחוזים בעשור האחרון, בעוד ששיעור התושבים בני 60 ומעלה עלה ביותר מחמישה אחוזים.

על פי הדיווח בשינחואה, חברי הפוליטביורו הסכימו שיש צורך ליישם אסטרטגיה לאומית שתגיב להזדקנות האוכלוסייה, בין השאר באמצעות דחיית גיל הפרישה, קידום מערכת ביטוחים בסיסית לקשישים, הקמת מערכת לביטוח סיעודי ארוך טווח והתאמת המגזרים השונים עבור האוכלוסייה המזדקנת.

ההחלטה הבולטת ביותר בישיבה בניסיון להתמודד עם המשבר הגובר הייתה לאפשר לכל משפחה לגדל עד שלושה ילדים כדי "לשפר את מבנה האוכלוסייה במדינה ולשמר את היתרונות של המשאבים האנושיים של המדינה".

מדובר בשינוי דרמטי עבור סין שבמשך עשרות שנים הטילה מגבלות חמורות על הילודה במדינה. בשנת 1980, החל השלטון ליישם את מדיניות "ילד אחד" בכל משפחה לנוכח החשש שהתפוצצות האוכלוסין שעמדה להגיע למיליארד בני אדם תפגע בהתפתחות הכלכלית ותעורר משבר חברתי.

לאורך השנים, נרשמו הקלות במדיניות, כגון ההחלטה לאפשר לזוגות באזורים חקלאיים להביא ילד שני אם נולדה להם בת וגם הורים מעשרות המיעוטים שחיים במדינה היו יכולים להביא יותר מילד אחד. החל מינואר 2014, היו יכולים גם זוגות שבהם אחד ההורים הוא ילד יחיד להביא לעולם שני ילדים, וזאת אחרי שקודם לכן שני ההורים היו חייבים להיות ילדים יחידים על מנת לקבל את ההיתר.

בסוף 2015, הודיעה המפלגה הקומוניסטית כי היא תתיר למשפחות לגדל עד שני ילדים. בדומה להחלטה היום, גם סיום מדיניות "ילד אחד" נבעה מהזדקנות האוכלוסייה ונועדה "לקדם גידול מאוזן של אוכלוסייה". בישיבה היום נאמר כי יישום מדיניות "שני ילדים" הביא לתוצאות "חיוביות", אולם הנתונים על ההזדקנות מחייבים שינוי נוסף.