הפרלמנט בהונגריה אישר היום (שלישי) חקיקה נגד פדופיליה שאוסרת גם על הפצה של חומרים הומוסקסואליים בבתי הספר ובתקשורת, על אף מחאות המוניות בתוך הונגריה וגינויים של ארגוני זכויות אדם וחברות מובילות.

הצעת החוק שהובילה מפלגת השלטון פידש, בהתאם לקריאתו של אורבן "עזבו את הילדים שלנו", התמקדה בהקשחת הצעדים נגד תופעת הפדופיליה. אולם ההצעה גם כללה סעיפים שאסרו על הפצת תכנים שמקדמים "זהות מגדרית שונה מהמין בלידה, שינוי מין והומוסקסואליות".

על פי החקיקה, שיעורי חינוך מיני בבתי הספר לא יוכלו לעסוק בשינוי מגדרי ובקידום הומוסקסואליות, ורק אנשים וארגונים שקיבלו אישור מהמדינה יוכלו להעביר אותם, ובכך תימנע פעילות של ארגונים חברתיים שמזוהים עם הקהילה הגאה. כמו כן, בני 18 ומטה לא יורשו להיחשף לתכנים הומוסקסואליים או שקשורים לזהות מגדרית, כולל בתוכניות טלוויזיה, בסרטים ובפרסומות.

הצעת החוק עברה ברוב של 157 תומכים, כאשר למפלגת השלטון הצטרפו גם חברי מפלגת הימין הקיצוני יוביק שבאופוזיציה. עם זאת, יתר חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה וכעת החוק ממתין לחתימתו של הנשיא יאנוש אדר.

מפלגת השלטון המשיכה בהליך החקיקה על אף המחאה הציבורית והגינויים מחוץ להונגריה. אמש הפגינו עשרות אלפי בני אדם מול בניין הפרלמנט והפצירו בנבחרי הציבור שלא לאשר את הצעת החוק השנויה במחלוקת. "אנחנו צריכים לומר לכל חבר פרלמנט שההצעה הזו היא נגד ילדים, נגד משפחה ובלתי אנושית", הכריז דיוויד ויג, מנהל הסניף ההונגרי של ארגון אמנסטי.

"הצעת החוק הזו תגביר את האפליה ואת ההטרדה האפשרית נגד חברי הקהילה הגאה בכל הגילאים", נמסר בהודעה מטעם "אנחנו פתוחים", קואליציה של חברות בינלאומיות במימון של גוגל שפועלת למען הקהילה הלהט"בית ברחבי העולם. "זה מטריד מאד. החוק הזה מנוגד לאינטרסים של עסקים בהונגריה".

מפלגת השלטון פידש גם ניצלה את היום האחרון של מושב האביב של הפרלמנט כדי להעביר את החקיקה שמקימה קרן לטובת בנייתה של אוניברסיטת פודאן הסינית בבודפשט ומקצה אדמות עבור המוסד האקדמי, וזאת על אף שאורבן הצהיר לפני ימים אחדים כי שאלת הקמתה של האוניברסיטה השנויה במחלוקת תידחה עד לאחר הבחירות בשנה הבאה ותועלה למשאל עם.

ראש העיר הליברלי של בודפשט, גרגיי קרצ'וני, שמתמודד על הנהגת האופוזיציה בבחירות מול אורבן, גינה את מפלגת השלטון. "זה יום מביש, לאופוזיציה אין מקום בפרלמנט אלא ברחוב", כתב בפייסבוק. "בגלל ההסתה לשנאה, התחזקות מכוונת של קבוצה חברתית כלשהי, מכירת רכוש עירוני והחרמת המדינה לטובת סין אינן שלטון אלא שליטה. השלטון של אחוז אחד צר על פני 99 אחוז אחוז שרוצים שלום וצדק".