פרשת ההתנקשות בנשיא האיטי: כריסטיאן עמנואל סאנון, דוקטור אמריקאי בעל שורשים מהאיטי, אשר נעצר בחשד להשתתפות בהתנקשות, טען כי הוא "נשלח על ידי אלוהים על מנת לשאת בתפקיד הנשיא", כך דווח היום (שלישי) באתר ה"ניו יורק טיימס".

בטיימס ציטטו פרופסור באוניברסיטה, בה עבד סאנון, שאמר כי הוא נפגש עם החשוד פעמיים בחודש שעבר, במהלך עצרות פוליטיות קטנות שכינס סאנון ובהן השמיע הדוקטור את האמירות. כעת, הדוקטור הוא החשוד העיקרי בפרשה, אשר במהלכה נעצרו עד כה למעלה מ-20 בני אדם.

על פי עדותו של הפרופסור, סאנון אמר לנוכחים בעצרות כי "אלוהים שלח אותי, הוא נתן לי משימה להחליף את נשיא האיטי". הפרופסור טען כי החשוד אמר שהנשיא הנוכחי יפרוש בקרוב, והוא מיועד להחליפו, אבל לא מסר מדוע יתפטר הנשיא".

אחיו של החשוד, ג'וזף סאנון, מסר לטיימס כי הוא לא היה בקשר רציף עם אחיו מזה תקופה ושעדיין לא קיבל עדכון בנעשה בחקירה. שכן של החשוד הוסיף כי "הוא תמיד דיבר על דרכים לשפר את עצמאותה של האיטי, אבל התנקשות בנשיא? לא יכול להיות".

שאיפותיו הפוליטיות של סאנון התפרסמו כבר בשנת 2011, בסרטון יוטיוב שנקרא "ד"ר כריסטיאן סאנון, הנהגה להאיטי". בסרטון, סאנון מופיע כמועמד להנהגת המדינה, בזמן שהקריין טוען כי ההנהגה הנוכחית מורכבת מאנשים מושחתים שגונבים את אוצרות הטבע והמשאבים של המדינה.