המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, איים לעצור עשרות צירים דמוקרטים בבית הנבחרים המדינתי שעזבו לוושינגטון על מנת לסכל את הניסיון הרפובליקני לבצע רפורמה קיצונית בחוקי הבחירות.

הרפורמה הרפובליקנית, אחת הנוקשות בארה"ב, כוללת איסור על פתיחת מרכזי הצבעה מסביב לשעון או הצבת קלפיות בחניונים ובמקומות חיצוניים אחרים, דורשת ממצביעים ששולחים את המעטפות בדואר לתת אותן רק לעובדי בחירות, ומצביעים שרוצים להצביע בדואר יחויבו להוכיח שאינם יכולים להגיע לקלפי. עובדי בחירות שלא ימלאו אחרי ההוראות צפויים להליכים פליליים.

בסוף אפריל, הצליחו הדמוקרטים למנוע את אישור ההצעה כאשר עזבו את בניין הקפיטול באוסטין ועל כן לא היה המספר המינימלי לקיום ההצבעה. לנוכח החלטתו של המושל אבוט לכנס ישיבה מיוחדת של בתי המחוקקים כדי לקדם את הרפורמה, החל מאתמול עזבו 57 מתוך 67 חברי הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים את טקסס ביום שני. הם התמקמו בוושינגטון כדי לעודד את חברי הקונגרס לקדם חקיקה להגנה על זכויות המצביעים על רקע הניסיונות הרפובליקניים להקשיח את ההגבלות ברחבי ארה"ב.

הסנאט של טקסס אישר את הרפורמה אמש, אולם מאחר שלפחות 51 מהצירים הדמוקרטים צריכים להיות נוכחים בבית הנבחרים, ההיעדרות הופכת את הכינוס לחסר תוקף. בשל כך, איים אבוט לעצור את הצירים הנמלטים עם חזרתם לטקסס. "הם יוחזקו בתוך גבעת הקפיטול של טקסס עד שישלימו את משימתם", הכריז. הדמוקרטים מצדם דחו את דברי המושל והבהירו כי "לא יכולים לעצור אותנו כי לא עשינו שום פשע".

על רקע האירועים הדרמטיים בטקסס, נשא אמש הנשיא ג'ו ביידן נאום על זכויות ההצבעה ויצא בהתקפה חריפה נגד תיאוריית הקונספירציה של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, ותומכיו שעדיין מסרבים להכיר בתוצאות הבחירות לנשיאות וטוענים לזיופים. "מעולם לא התקיימו בחירות תחת בדיקה שהתנהלה בסטנדרטים כה גבוהים", אמר בנאום בפילדלפיה. "'השקר הגדול' הוא בדיוק זה - שקר גדול".

ביידן גם מתח ביקורת על חוקי הבחירות המגבילים שהעבירו הרפובליקנים בחלק ממדינות ארה"ב. "ההתקפה של חוקי ג'ים קרואו של המאה ה-21 היא אמיתית, היא מתמשכת ואנחנו נאתגר אותם בתקיפות", אמר הנשיא כשהוא משווה את החקיקה הרפובליקנית לחוקי ההפרדה הגזעית שהיו נפוצים במדינות הדרום לאחר מלחמת האזרחים.