עשרות מיליוני תושבים בחוף הצפון מזרחי של ארה"ב נערכים לפגיעתו הצפויה של הוריקן הנרי בשעות הקרובות (ראשון) באזור לונג איילנד או קונטיקט, כאשר גשמים וסופות ברקים גרמו הלילה להפסקתו של קונצרט חגיגי בסנטרל פארק במנהטן. מרכז המעקב אחרי הוריקנים עדכן כי הסופה, עם רוחות בעוצמה של 120 קמ"ש, נמצאת במרחק של כ-120 ק"מ ממונטאוק פוינט, בקצה המזרחי של לונג איילנד בניו יורק, והיא מתקדמת צפונה במהירות של 30 קמ"ש.

ההוריקן צפוי לפגוע בתוך שעות בלונג איילנד או בדרום ניו אינגלנד, ככל הנראה בקונטיקט. מדובר בהוריקן הראשון שפוגע ישירות בצפון מזרח ארה"ב מאז הוריקן בוב ב-1991 שהותיר שבעה הרוגים, ואם הוא יכה בלונג איילנד, הוא יהיה הראשון שפוגע באזור מאז 1985.

החזאים פרסמו התרעה מפני סכנה של רוחות עזות, הצפות באזורי החוף וגשמים כבדים לחמש מדינות בצפון מזרח ארה"ב, שבהן מתגוררים 55 מיליון בני אדם. מצב חירום הוכרז בניו יורק ובקונטיקט וגם הרשויות הפדרליות נערכות להעניק סיוע במקרה הצורך. "בבקשה תתייחסו לסופה הזו ברצינות", קרא מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, ימים ספורים לפני שהוא עוזב את תפקידו בשל ההאשמות על הטרדות מיניות.

כבר הלילה החלו להרגיש בניו יורק את השפעות ההוריקן המתקרב כאשר גשמים וסופות ברקים הביאו להפסקתו של המופע הגדול הראשון מאז הסרת מגבלות הקורונה. כ-60 אלף צופים הגיעו למופע בסנטרל פארק, שבו היו אמורים להשתתף ברוס ספרינגסטין, פול סיימון ואמנים אחרים, אולם המשטרה החליטה לעצור את האירוע בעיצומו של המופע של בארי מנילו.

בתוך כך, לפחות עשרה בני אדם נהרגו במרכז טנסי וכארבעים נוספים נעדרים אחרי שיטפונות פתע שהתרחשו אמש, כאשר לפי החזאים ירדו באזור כ-200 עד 250 מ"מ של גשם. הרשויות מבצעות בדיקות מבית לבית במחוז הכפרי של המפריז, מערבית לנשוויל, והפסקות החשמל באזור מונעות יצירת קשר עם נעדרים.

"העדיפות הראשונה שלנו היא לסייע לכוחות ההצלה להשיג גישה לאזור ולבצע פעולות חילוץ", מסר מייג'ור גנרל ג'ף הולמס מהמשמר הלאומי של טנסי בעקבות הפעלת מרכז מבצעי החירום במדינה. "אנחנו נמשיך להעלות את מספר הכוחות בהתאם למצב ונציב יחידות מיוחדות נוספות ככל שיידרש", הוסיף.