מלך ירדן, עבדאללה השני, קיבל היום את דוח הוועדה המלכותית למודרניזציה של המערכת הפוליטית, שבין השאר ממליץ לחזק את מעמדן של המפלגות בפרלמנט ולהגדיל את הייצוג של נשים.

הוועדה, בראשותו של ראש הממשלה לשעבר סמיר אל-ריפעי, הוקמה בשנה שעברה וכללה יותר מתשעים חברים. היא הציגה 23 הצעות לביצוע תיקונים חוקתיים שנועדו לבצע רפורמה מקיפה במערכת הפוליטית, כולל ביטוי נרחב יותר לנשים, צעירים ובעלי מוגבלויות.

ההמלצות כוללות בין השאר את חלוקת הממלכה ההאשמית ל-18 מחוזות בחירה עם 97 מושבים, בהם 18 ששמורים לנשים. עשרה מחוזות בחירה יוקצו לכל אחד מעשרה מתוך 12 המחוזות בירדן, בעוד שהמחוז של הבירה עמאן יקבל שלושה מחוזות, עוד שניים יוקצו למחוז אירביד ושלושה מחוזות בחירה יוקצו לבדואים.

בנוסף, הוועדה ממליצה לבטל את החוק שקובע כי שרי הממשלה חייבים להיות חברים בפרלמנט, התפטרות חברי פרלמנט תיכנס לתוקף באופן מיידי, הממשלה תהיה מחויבת להתפזר בתוך שבוע מפיזור הפרלמנט ויאסר על הקמת מפלגות שמבוססות על בסיס דתי, עדתי או אתני.

המלך ציין כי מסקנות הוועדה יועברו לאישור הממשלה ולאחר מכן יגיעו לאישור חברי הפרלמנט. הוא הדגיש את חשיבותם של המפלגות ושל הכוחות הפוליטיים במדינה ואת החשיבות של פיתוח מנגנונים שיבטיחו את ההשתתפות של כל חלקי החברה בחיים הציבוריים. "המערכת הזו מהווה שלב חדש ומהותי בנתיבי המודרניזציה של המדינה בעת שהיא מתחילה את המאה השנייה להקמתה", אמר.