הבית התחתון של בית הנבחרים בצ'ילה הצביע היום (שלישי) ברוב של 78 צירים מול 67 בעד הדחתו של הנשיא סבסטיאן פיניירה בשל חשדות לאי סדרים במכירת חברת הכרייה שהייתה בבעלותו. משפט בסנאט על ההדחה צפוי להתקיים ימים ספורים לפני הבחירות ב-21 בנובמבר, שבהן תיקבע זהות היורש של פיניירה שלא יכול להתמודד.

מסמכי פנדורה חשפו חשדות לאי סדרים במכירת חברת מינרה דומינגה דרך חברה בבעלות משפחתו של פיניירה שהייתה רשומה באיי הבתולה הבריטיים. החברה נמכרה לאחד מחברי הילדות של הנשיא השמרן, אחד האנשים העשירים בצ'ילה, חודשים ספורים לפני שפיניירה החל את כהונתו הראשונה כנשיא ב-2010.

"עם מה שחווינו היום והאופן שבו הכינו את ההאשמות, אשר אולתרו לצורך קיום הדיון ימים ספורים לפני הבחירות, איך אפשר שלא להבין מדוע פוליטיקה הפכה לפעילות עם מוניטין גרוע", אמר פרקליטו של הנשיא, חורחה גלבז, במהלך הדיון שנמשך כיממה.

במשפט בסנאט יהיה צורך ב-75 אחוז מבין 43 חברי הבית העליון כדי להרשיע את פיניירה, כאשר האופוזיציה מחזיקה ב-24 מושבים. בשנת 2019 כבר נכשל ניסיון להדיח את הנשיא על רקע מותם של מפגינים במהלך הדיכוי של ההפגנות העממיות. עם זאת, התביעה הציבורית כבר הודיעה כי תפתח בחקירה על עבירות שוחד ומסים בשל מכירת חברת הכרייה.