לפחות 13 בני אדם נפצעו בשריפה שפרצה היום (רביעי) במגדל שמכיל מרכז קניות ומשרדים בהונג קונג. כוחות ההצלה חילצו יותר מאלף בני אדם, בהם יותר מ-300 שהיו לכודים על גג המבנה.

מהחקירה הראשונית עולה כי האש פרצה סמוך לשעה 12:30 בצהריים בחדר של לוחות חשמל בקומה הראשונה של מרכז הסחר העולמי בקוזווי ביי, הרובע המסחרי הפופולרי של העיר. בתוך זמן קצר, הלהבות התפשטו דרך הפיגומים של עבודות השיפוץ בחלק החיצוני של הבניין שמתנשא לגובה של 39 קומות.

כוחות הצלה גדולים הגיעו לזירה והחלו להיאבק בלהבות ולחלץ את הלכודים שרבים מהם היו בעיצומה של הפסקת הצהריים במסעדות של הבניין. חלק מהלכודים התקהלו באזור פתוח בקומה החמישית וחולצו באמצעות מנופי הכבאיות, ויותר מ-300 בני אדם הגיעו לגג המבנה בהמתנה לחילוץ.

"אנשים רצו במדרגות לקומה ה-39. כאשר חלק ניסו לפתוח את הדלת לחדר המדרגות בקומה ה-30, עוד עשן נכנס פנימה", סיפרה קלי צ'או, שעובדת בסוכנות נסיעות בקומה ה-22. "אחרי שעתיים, הורו לנו לרדת לקומה ה-38 ולקחת את המעלית בקבוצות של 14. אחד או שניים נזקקו למסכות חמצן", הוסיפה. 

חילוץ לכודים בשריפה במרכז הסחר העולמי בהונג קונג  (צילום: רויטרס)
חילוץ לכודים בשריפה במרכז הסחר העולמי בהונג קונג (צילום: רויטרס)

כארבע שעות אחרי תחילת השריפה, הכבאים כיבו את הלהבות וכחצי שעה מאוחר יותר נמסר כי יותר מ-1,250 בני אדם חולצו, בהם הלכודים על הגג. לפחות 13 נפצעו, בעיקר משאיפת עשן, בהם אישה שמאושפזת במצב אנוש אחרי שאיבדה את הכרתה.