הוריקן איידה, שפגע בדרום ארה"ב וגרם גם לשיטפונות קטלניים בחופה המזרחי בקיץ האחרון, היה אסון הטבע היקר ביותר השנה - כך עולה מדוח חדש על אסונות הטבע הקשים ביותר שהתרחשו במהלך 2021.

הדוח, של ארגון הסיוע הבריטי כריסטיאן אייד, בחן את עשרת האירועים האקלימיים ההרסניים ביותר, שכל אחד מהם גרם לנזק של לפחות 1.5 מיליארד דולר. האירועים גרמו לנזק כולל של יותר מ־170 מיליארד דולר, עלייה של 20 מיליארד דולר לעומת שנת 2020.

את המקום הראשון תופס כאמור הוריקן איידה, שלפי ההערכות גרם לנזקים של 65 מיליארד דולר. ההוריקן פגע בלואיזיאנה ב־28 באוגוסט, בדיוק 16 שנה אחרי שהוריקן קתרינה החריב אזורים נרחבים בניו אורלינס, והותיר עשרות הרוגים ונזקים סביבתיים נרחבים. שרידיו של ההוריקן גם גרמו לשיטפונות פתע בניו יורק ובניו ג'רזי, שבהם נהרגו קרוב ל־40 בני אדם.

במקום השני ברשימה נמצאים השיטפונות וההצפות במערב אירופה ביולי האחרון, שהותירו נזקים מוערכים של 43 מיליארד דולר. לפחות 240 בני אדם נהרגו בהצפות בגרמניה, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג וצרפת, שנגרמו כתוצאה מגשמים כבדים שירדו בפרק זמן קצר והעלו את מפלס הנהרות.

סופת החורף החריגה שפקדה את טקסס בפברואר ואשר כיסתה את המדינה הדרומית החמה במעטה של שלג נמצאת במקום השלישי, עם נזקים של 23 מיליארד דולר, ובמקום הרביעי מדורגות ההצפות במחוז חנאן שבסין בחודש יולי שהותירו יותר מ־300 הרוגים, יותר ממיליון בני אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם ונזקים של 17.6 מיליארד דולר.

הרשימה כוללת גם את ההצפות בקולומביה הבריטית שבקנדה בנובמבר (נזקים של 7.5 מיליארד דולר), גל הכפור הקיצוני בצרפת באפריל (5.6 מיליארד דולר), ציקלון יאס בהודו ובבנגלדש במאי (3 מיליארד דולר), ההצפות באוסטרליה במרץ (2.1 מיליארד דולר), ההצפות מטייפון אין־פה בסין, בפיליפינים וביפן (2 מיליארד דולר) וציקלון טאוקטאה שפגע בהודו, בסרי לנקה ובאיים המלדיביים במאי (1.5 מיליארד דולר ו־200 אלף עקורים).


אירועי מזג אוויר קיצוניים שהוזכרו בדוח ללא הערכות של נזקים כלכליים היו השיטפונות בדרום סודן בין יולי לנובמבר, שגרמו לעקירתם של יותר מ־850 אלף בני אדם, בצורות בדרום אמריקה ובאפריקה וגל החום הקיצוני שפקד את צפון־מערב ארה"ב ואת מערב קנדה בסוף יוני ובתחילת יולי והותיר יותר מ־1,000 קורבנות.