השערוריות חוגגות גם בבית המלוכה הספרדי: הנסיכה כריסטינה, אחותו הצעירה של המלך פליפה השישי, ובעלה אינקי אורדנגרין הודיעו כי הם מתגרשים אחרי יותר מ-24 שנות נישואים. בתקשורת העריכו כי הסיבה היא שאודנגרין הודה בפומבי כי הוא מנהל רומן עם אישה שפגש בעת שריצה עבודות שירות אחרי שהורשע בשחיתות.

 "בהסכמה הדדית, החלטנו לפרק את הנישואים שלנו", כתבו הנסיכה (56) ואורדנגרין (54), שנישאו באוקטובר 1997 ויש להם ארבעה ילדים. "המחויבות שלנו לילדים שלנו נותרה מוצקה. מאחר שמדובר בהחלטה פרטית, אנחנו מבקשים את הכבוד המוחלט עבור כל מי שסביבנו".

לפני חמש שנים, היו בני הזוג שותפים לאחד מרגעי השפל של משפחת המלוכה, כאשר התייצבו על ספסל הנאשמים במשפט שחיתות. השניים הואשמו כי קרן שאותה ניהל אורדנגרין העלימה 6.2 מיליון אירו מכספי ציבור שנועדו לארגון אירועי ספורט ובמקום זאת הכספים הופנו לזכייה במכרזים ולטובת חברה ששימשה את בני הזוג לצרכיהם האישיים, כולל שיפוץ מעון בבעלותם בברצלונה, טיולים לאפריקה וקניית ספרי הארי פוטר, תוך הונאת רשויות המס. הנסיכה זוכתה מההאשמות, אולם בעלה נידון למאסר של חמש שנים ועשרה חודשים.

לפי התקשורת בספרד, הסיבה לפרידה של בני הזוג היא ההודאה של אורדנגרין כי ניהל רומן עם אישה במהלך עבודות השירות שלו. בשבוע שעבר, תועד אורדנגרין כשהוא צועד יד ביד על חוף בצרפת עם אינואה ארמנטיה (43), מנהלת חשבונות בפירמת עורכי דין באזור הבאסקי שבה הוא מבצע את עבודות השירות. לפי הדיווחים, ארמנטיה נמצאת בהליכי גירושים מבעלה.

כאשר נשאל על כך, אמר אורדנגרין כי "הדברים האלה מתרחשים ואנחנו נטפל בזה באופן הטוב ביותר". הוא הוסיף כי בני משפחתו מודעים לכך וכי "זה קושי שנטפל ברוגע ויחד, כמו תמיד". הבן השני, פבלו (22), אמר כי "כולנו רגועים. אנחנו נמשיך לאהוב אחד את השני. אין מה להוסיף".

המלוכנים בספרד לא הזילו דמעה על ההודעה אחרי שראו את אורדנגרין, לשעבר שחקן נבחרת הכדוריד הלאומית, בתור כתם על בית המלוכה. "לאורדנגרין הייתה תדמית גרועה מאד וזה משחרר את הנסיכה כריסטינה מהנטל הכבד שהיה עליה במשך שנים רבות. היא עשתה הכל עבורו והוא עזב עם אישה אחרת", אמר הפרשן השמרני, רמון פרז-מאורה. "אורדנגרין נשלח לכלא והוא כבר לא חבר בבית המלוכה. לעזיבה שלו תהיה השפעה חיובית על כל המשפחה המורחבת".