הצי האמריקאי נמצא במרוץ נגד הזמן על מנת לחלץ מטוס F-35 שהתרסק לתוך ים סין הדרומי במהלך ניסיון נחיתה כושל על נושאת המטוסים קרל וינסון, וזאת לפני שהסינים יצליחו להגיע לטכנולוגיה המתקדמת של החמקן.

מטוס ה-F-35C היה בטיסה שגרתית ביום שני, אולם כאשר הוא עמד לנחות מחדש על הסיפון התרחשה תאונה שנסיבותיה עדיין אינן ברורות. על פי הודעת הצי השביעי, המטוס פגע בסיפון ולאחר מכן נפל לתוך המים.

הטייס הצליח להיחלץ בשלום והוא פונה לטיפול בבית חולים בפיליפינים ונמסר כי מצבו יציב. עוד שישה מלחים על הסיפון נפצעו, כאשר שניים מתוכם גם הועברו לפיליפינים וגם מצבם מוגדר יציב. יתר המלחים שנפצעו קיבלו טיפול מהצוות הרפואי בנושאת המטוסים. הנזק לסיפון היה מזערי והטיסות השגרתיות התחדשו.

דובר הצי השביעי, לוטננט ניקולס לינגו, מסר כי חיל הים כבר החל בהכנות לחילוץ המטוס, אולם לא סיפק פרטים על אופי המבצע ועל המיקום של ההתרסקות. החשש הוא שהסינים - שטוענים לבעלות על מרבית שטחי ים סין הדרומי ומפעילים כוחות ימיים באופן קבוע בנתיב האסטרטגי - ינסו להשיג גישה לטכנולוגיה של מטוס הקרב המתקדם ביותר שמפעילים האמריקאים.

לפני חודשיים אירע מקרה דומה של התרסקות מטוס F-35, הפעם במהלך ניסיון המראה מנושאת המטוסים הבריטית "המלכה אליזבת" בים התיכון. המטוס החמקן שמגיע לעלות של 100 מיליון דולר שקע לעומק של יותר מקילומטר והחלקים שלו חולצו אחרי כשלושה שבועות, בתום מבצע מורכב חשאי של כוחות אמריקאיים, בריטיים ואיטלקיים שהתקיים תחת אבטחה כבדה בשל החשש מספינות רוסיות שפועלות בים התיכון.