הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה צפונית פרסמה היום (שלישי) סרט על מנהיגה קים ג'ונג-און בשם "2021, שנת הניצחון הגדולה", אשר מציג לכאורה את הישגיו הרבים של המנהיג השנה, הכוללים פיתוח טילים, בנייה והמאמצים להילחם במגפת הקורונה. הסרט שיבח שוב ושוב את הפרויקטים של און, בדומה לסרטים דוקומנטריים קודמים ששימשו את התקשורת הממלכתית במדינה על מנת ליצור פולחן אישיות סביב המנהיג. 

הסרט התיעוד מציג את קים בזמן שהוא מתמודד עם "הקשיים הגדולים ביותר בתקופתו" "והמצוקות הקשות ביותר אי פעם", שחוותה המדינה הענייה על רקע מגפת הקורונה והסנקציות הכלכליות עקב תוכניות הנשק השונות שלה. הסרט אמנם לא פירט את הקשיים, אך קוריאה הצפונית המבודדת, בניגוד לשכנה מדרום העשירה, מתמודדת עם מחסור במזון, בצורת ושטפונות, כך לפי סוכנויות האו"ם.

בחלק אחר של הסרט ניתן היה לראות את קים צולע ונאבק לרדת במדרגות מאולתרות במהלך ביקור באתר בנייה. מדובב הסרט תיאר את ביקורו כ"צד האימהי של קים, שבו הקדיש לחלוטין את גופו כדי להגשים את חלומותיהם של האנשים". הסרט לא התייחס ישירות לירידה במשקל של קים, אך הוא אכן נראה רזה יותר יחסית לתמונות האחרונות של התקשורת הממלכתית.

קים ג'ונג און מבקר באתר הבנייה (צילום: KCNA via REUTERS)
קים ג'ונג און מבקר באתר הבנייה (צילום: KCNA via REUTERS)

התקשורת הבינלאומית וסוכנויות המודיעין עוקבות מקרוב אחר בריאותו של קים, בשל אחיזתו במדינה ואי הוודאות לגבי תוכניות הירושה. הסרט התיעודי גם הראה את קים צופה בזריחה בעודו רוכב על סוס לבן לעבר חוף הים. בקטע אחר, הוא נראה לצד גורמים צבאיים באימון טנק שכלל אש חיה.

כמו כן, הסרט גם כלל תמונות נדירות של גורד שחקים חדש בן 80 קומות ורובע דירות גדול, וקטעים של ניסויי טילים מחודשים קודמים. בחודש דצמבר האחרון אמר קים שמפלגת השלטון הצליחה ביישום תוכנית כלכלית לחמש השנים הקרובות, אך הזהיר מפני "מאבק עיקש מאוד" תוך ציון המגפה והקשיים הכלכליים.

כזכור, באוקטובר האחרון אמר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך 'תערוכת הפיתוח הביטחונית' בקוריאה, כי פיתוח הנשק של ארצו נחוץ - לנוכח המדיניות העוינת של ארצות הברית, ומירוץ החימוש בדרום קוריאה "שמערערות את יציבות חצי האי". לדבריו של ג'ונג און, פיונגיאנג הגדילה את הארסנל הצבאי שלה לצורכי הגנה ולא ללחימה. "אנחנו לא דנים במלחמה אלא באיך למנוע אותה וכיצד להגדיל את ההרתעה שלנו על מנת להגן על הריבונות שלנו", אמר.