נשיא צרפת עמנואל מקרון השלים אמש מסע דילוגים של 36 שעות, שכלל ביקור במוסקבה, קייב וברלין, בניסיון לתווך במשבר בין רוסיה לאוקראינה. במהלך מסעו הקצר נפגש מקרון עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לדיונים שנמשכו שש שעות. 

לאחר הפגישה הארוכה קיים פוטין מסיבת עיתונאים, שבמהלכה אמר כי הרוסים הינם קורבן של נאט"ו התוקפנית, אולם הצהיר כי "נעשה הכל כדי למצוא פשרה". פוטין חזר והזהיר כי הצטרפותה של אוקראינה לנאט"ו תהווה עילה למלחמה באירופה, והוסיף כי "אם האוקראינים ינסו לכבוש את קרים, מדינות אירופה ייגררו אוטומטית לסכסוך צבאי עם רוסיה". פוטין הדגיש: "אולי יחסי הכוחות לא שווים, אבל רוסיה נשארה מעצמה גרעינית. לא יהיו מנצחים במלחמה כזאת".

מנגד, מקורות בנשיאות צרפת טענו כי במהלך הפגישה בין השניים הושגה התקדמות רבה במגעים. מקורות נוספים בצרפת מספרים כי פוטין הבטיח למקרון שרוסיה לא תנקוט יוזמות צבאיות חדשות, במטרה לאפשר את הפגת המתיחות בגבול עם אוקראינה. בנוסף, הנשיא הבטיח כי רוסיה תסיג את כוחותיה מבלארוס בתום התרגיל המשותף שנערך עמה, וכי היא מוכנה לפתוח בדו־שיח סביב המחלוקות השונות, כולל פתיחת דיאלוג כללי על השאלות האסטרטגיות באזור המריבה.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב ניסה מצדו לשפוך מים צוננים על ההתלהבות, והודיע כי הצעותיו של מקרון יכולות "להוות בסיס לעבודה נוספת". עוד אמר כי רוסיה וצרפת לא הצליחו להגיע להסכמה, והוסיף: "הרבה תלוי בשיחות של מקרון עם אוקראינה ונאט"ו".

למרות זאת, לאחר פגישתו עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זילנסקי, חזר שוב מקרון על דבריו כי נמצאו דרכים מוסכמות להתקדם במגעים להשגת שלום ופתרונות קונקרטיים למשבר. הוא שיבח את זילנסקי ואת האוקראינים על "קור הרוח" שהם מגלים במשבר. זילנסקי אמר כי הוא מצפה לכינוסה בקרוב של פסגת פורום נורמנדי עם מנהיגי רוסיה, אוקראינה, צרפת וגרמניה.