הפלישה הרוסית לאוקראינה: נציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, הודיעה היום (שני) כי לפחות 102 אזרחים נהרגו וכ-304 נוספים נפצעו, מאז מוסקבה פתחה בפלישתה בשבוע שעבר. בצ'לט הדגישה כי קיים חשש שהנתון האמיתי "גבוה בהרבה". בתוך כך, היא הצהירה כי כ-422,000 אוקראינים נמלטו ממולדתם, כאשר רבים נוספים נעקרו בתוך המדינה.

את הדברים אמרה הנציבה בנאום הפתיחה של מועצת זכויות האדם בז'נבה, והוסיפה כי "רוב האזרחים הללו נהרגו מנשק נפץ עם אזור פגיעה רחב, כולל הפגזה מתותחים כבדים, מערכות רקטות רב-שיגורים, ותקיפות אוויריות".

פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)
פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)

כאמור, מועצת זכויות האדם של האו"ם הסכימה לבקשת אוקראינה לקיים דיון דחוף על פלישת רוסיה, דקות לאחר ששליח קייב אמר לפורום ז'נבה שחלק מהפעולות הצבאיות של מוסקבה "עשויות להסתכם בפשעי מלחמה". המועצה המונה 47 חברים אימצה את ההצעה בהצבעה של 29 בעד, (כולל ארה"ב), עם 5 נגד (כולל רוסיה וסין), ו-13 נמנעים.

שגרירת אוקראינה באו"ם, יבניה פיליפנקו, אמרה בנאום פתיחה: "רוסיה, חברת מועצה זו פתחה במתקפה בלתי מוצדקת על אוקראינה. זו לא הייתה רק התקפה על אוקראינה, זו הייתה התקפה על כל מדינה חברה באו"ם, על האו"ם ועל העקרונות שהארגון הזה נוצר כדי להגן עליהם".

ברקע הקרבות וחילופי האש, משלחת אוקראינית הגיעה לגבול בלארוס לשיחות עם נציגים רוסים. משרד הנשיא זלנסקי מסר: "המטרה העיקרית - הפסקת אש מיידית ונסיגת הכוחות".