האפיפיור פרנציסקוס עשוי להגיע לביקור קצר בישראל ביוני הקרוב כדי לפגוש את ראש הכנסייה האורתודוקסית הרוסית הפטריארך קיריל הראשון, שהביע תמיכה פומבית במלחמה באוקר אינה. כך מסרו אמש שני גורמים בוותיקן לסוכנות הידיעות רויטרס. האפיפיור אמור לשהות בלבנון ב־12־13 ביוני, ולמחרת הוא צפוי לעבור לירדן. על פי הגורמים, כעת נבחנת האפשרות שיגיע מעמאן לירושלים במסוק כדי לפגוש את הפטריארך הרוסי לפני שישוב לרומא.

אחד הגורמים ציין כי הנסיעה לירושלים היא "כמעט ודאית", אך הגורם השני הדגיש כי זאת אחת האפשרויות שנבחנת. אם אכן יגיע האפיפיור לישראל, תהיה זו הפעם הראשונה שהוא יהיה בארץ מאז ביקורו הממלכתי בסוף מאי 2014. שני מנהיגי הדת נועדו בפעם הראשונה והיחידה עד כה בקובה בשנת 2016, כשנערך המפגש הראשון בין ראשי שתי הכנסיות מאז הפילוג הגדול בעולם הנצרות בשנת 1054. בשבוע שעבר, כאשר האפיפיור סיים את ביקורו במלטה, הוא הביע תקווה שייפגש עם קיריל במזרח התיכון או במקום אחר במהלך השנה הנוכחית.

הפטריארך קיריל התייצב לצדו של הנשיא ולדימיר פוטין והביע תמיכה פומבית במלחמה באוקראינה. ביום ראשון, כשפרנציסקוס קרא להפסקת אש לרגל חג הפסחא, ראש הכנסייה הרוסית אמר בדרשה בטקס במוסקבה כי הוא מתפלל שכל המדינה תתאחד סביב ההנהגה.