לדברי מומחים, היכולת הגרעינית של רוסיה היא "מדאיגה" ואי אפשר להתעלם ממנה, בעיקר לאור העובדה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פתח במלחמה באוקראינה כדי "לשמור על עצמו בשלטון" וכעת נאלץ להיערך מחדש לאחר שלא הצליח לכבוש את הבירה קייב, כך דווח היום (רביעי) ברשת החדשות הבריטית "סקיי ניוז".

שגריר ארה"ב הזמני בבריטניה, פיליפ ריקר, אמר ל"סקיי ניוז" שהנשיא פוטין "מאוד לא צפוי, לא בקשר עם המציאות וטעה בחישוב באופן נוראי" בגלל פלישתו לאוקראינה. לדבריו, ההתקפה של רוסיה "מזכירה תקופה אחרת, למען האמת, שבה הותקפנו על ידי דיקטטורים ופשיסטים... פוטין עושה עבודה טובה בלחזור על כמה מהעוולות ההיסטוריות הללו".

כשנשאל באיזו רצינות ארה"ב מתייחסת לאזהרות לגבי היכולת הגרעינית של רוסיה, אמר: "ובכן, כפי שאמר מנהל המודיעין המרכזי שלנו, ביל ברנס, בעדות גלויה בשבוע שעבר, זה משהו שאנחנו צריכים להיות מודאגים ממנו. פוטין עצמו העלה את זה. אז בהחלט זה משהו שאנחנו צריכים לעקוב אחריו מקרוב".

הוא הוסיף ואמר: "סוג האכזריות שפוטין ביצע - ראינו את זה בעבר, אבל קשה לדמיין מה הוא עושה ונראה שיש מעט מאוד שיעצור אותו, במיוחד כשהוא מאיים איום מהסוג הזה".

לפי הדיווח, כשנשאל האם פוטין מסוגל לתקוף גרעינית, אמר ריקר: "מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשמור על אחדות הברית שלנו במונחים של הגנה על האינטרסים שלנו ותמיכה באוקראינה במאמציה להגן על ריבונותם, עצמאותם ועצם חייהם. דיברתי לאחרונה עם פוליטיקאי גבוה מאוד כאן בבריטניה ואמרתי, 'אתה יודע למה אנחנו לא קשוחים יותר עם רוסיה?' והוא אמר, 'כי יש לו גרעין'".

השגריר ציין כי חיילים אמריקאים לא ייכנסו לאוקראינה, אמר שארה"ב "תמשיך לתמוך בעם האוקראיני", אך הוסיף: "אנחנו לא הולכים למלחמה עם רוסיה". הוא גם אמר שהקרמלין "טעה מאוד" כשחשב שהוא יכול "לתקוע טריז" בין חברות נאט"ו, ואמר שהברית הצבאית התחזקה מאז הפלישה.

במקביל, שגריר בריטניה לשעבר באוקראינה, ליי טרנר, אמר כי "קשה מאוד להעריך את הסבירות" האם מר פוטין יפנה לשימוש בנשק גרעיני.

הוא אמר לסקיי ניוז: "מצד אחד, לא נעשה שימוש בנשק גרעיני בעולם מאז 1945. אז יש רף גבוה במיוחד, מה שאומר שכל הכוחות המזוינים יחשבו לא פעם אחת, לא פעמיים, אלא שלוש פעמים לפני שיורידו אי פעם את הרף שמתחתיו משתמשים בנשק גרעיני. אז אני מאוד מקווה שזה לא יקרה. יחד עם זאת, אי אפשר לשלול זאת. ואם רוסיה מפסידה באופן גלוי במלחמה הזו, יכול להיות שפוטין יאשר את השימוש בהם".

הוא הוסיף כי "איננו יכולים לשלול לחלוטין את השימוש בנשק גרעיני, נשק גרעיני טקטי, אם כי אני מקווה שזה יישאר די לא סביר".

טרנר אמר גם כי "חיוני להמשיך לדבר ולנסות לשמור על דרכים פתוחות כדי למנוע מקרי מוות נוספים במלחמה העקובה מדם זו". הוא אמר שחיוני שלפוטין תהיה יציאה מהמצב - כיוון שהעם האוקראיני סבל מאוד והוא ממשיך לסבול. "הקושי הוא שכמעט בלתי אפשרי לראות איזשהו פתרון לסכסוך הזה שיכול לספק את שני הצדדים", אמר.

"הנשיא פוטין פתח במלחמה זו כדי לנסות לשמור על עצמו בשלטון ולעצור כל צמיחה של דמוקרטיה ברוסיה". הוא הוסיף כי מר פוטין יתקשה מאוד לקבל כל תוצאה ש"לא מעניקה לרוסיה יותר אדמה ממה שהייתה לה בתחילת הסכסוך הזה".