השרה לענייני צעירים בממשלת אוסטריה, קלאודיה פלקולם, השלימה ביקור בישראל בחתימה על מזכר הבנות לחילופי נוער בין המדינות אחרי הפסקה של 20 שנה.

פלקולם ואריאלה גיל, מנכ"לית הרשות הישראלית לחילופי נוער וצעירים, חתמו על מזכר ההבנות שנועד להסדיר חילופים שנתיים של משלחות שמייצגות ארגוני נוער, לקדם השתתפות בכנסים ובסמינרים בינלאומיים על סוגיות של בני נוער וצעירים בישראל ובאוסטריה, חילופי מידע וחומרים בנושאים של בני נוער וצעירים והשתתפות במחנות נוער, פסטיבלים ואירועים נוספים בכל אחת מהמדינות.

"בראייתי, הביקור בישראל והחתימה על מזכר ההבנות הוא אבן בניין חשובה ביותר ביחסים בין שתי המדינות. אני שמחה שאנחנו חוזרים למסורת של חילופי משלחות נוער אחרי 20 שנה", אמרה פלקולם, שבמהלך שהותה בישראל גם ביקרה במוסד יד ושם ונועדה עם סגן שר החוץ, עידן רול.

"מי שמפתחים רגשות אחד כלפי השני ויוצרים חברויות חוצות גבולות גם יפתחו פחות נטיות אנטישמיות", המשיכה פלקולם. "יש לנו אחריות היסטורית מיוחדת באוסטריה, ולנו הצעירים במיוחד, אסור להפסיק לקחת על עצמנו. אנחנו הדור אחרון שיש לו הזדמנות להיות בקשר ישיר עם עדים בני זמננו לגבי הפרק האפל ביותר של ההיסטוריה האוסטרית ולשנן את הסיפורים הישירים האלה בתור גל-עד. זו האחריות של כולנו לפעול כל הזמן כדי להבטיח ש'לעולם לא נשכח' יישאר גם 'לעולם לא שוב'".