לקראת סיפוח רוסי? מפקד רוסי בצבא הרוסי אמר היום (שלישי) כי מוסקבה עשויה לערוך משאל עם בקרב תושבי חרסון על סיפוח העיר לשטחי רוסיה. טרם נמסר מועד למשאל, אך הוא צפוי להיערך אך ורק לאחר סיום הלחימה באזור. גורמים רשמיים בקרמלין מסרו כי כבר הוצע בעבר קיום משאל עם באזורים שנכבשו בדרום אוקראינה.

בנוסף, הצבא האוקראיני הודיע כי "רוסיה מרכזת את מאמציה העיקריים בשיפור עמדתה הטקטית, שמירה על הגבולות הכבושים, חידוש תחמושת ודלק בעיר חרסון הכבושה, והחלה בהכנות לחגיגת יום רוסיה באזור שיחול בשבוע הבא". 

כוחות רוסים בחרסון (צילום: FROM VIDEO OBTAINED BY REUTERS/via REUTERS)
כוחות רוסים בחרסון (צילום: FROM VIDEO OBTAINED BY REUTERS/via REUTERS)

הקרבות במחוז דונבאס נמשכים

כמו כן, נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מסר כי שתי הערים הגדולות במחוז דונבאס, סברודונצק ולישיצ'נסק, הוחרבו כמעט לחלוטין וציין כי הן "ערים מתות". בסברודונצק נמשכים הקרבות הקשים לאחר שהעיר חולקה לחצי, כאשר חלקה המזרחי נשלט כולו בידי רוסיה, וחציו השני בידי אוקראינה. ראש עיריית סברודונצק אמר כי "המצב נותר קשה מאוד, הכוחות האוקראינים עושים הכל כדי להחזיק בעמדותיהם".

בנוסף, התייחס נשיא אוקראינה למשא ומתן מול רוסיה ואמר: "כבר איבדנו יותר מדי אנשים כדי לוותר על הטריטוריה שלנו, עלינו להשיג שליטה מלאה על כל הטריטוריה שלנו". כאמור, גם יועצו של נשיא אוקראינה התייחס בסוף השבוע להצעתו של נשיא צרפת מקרון לתווך בשיחות בין קייב למוסקבה לסיום המלחמה והבהיר כי "אין טעם לנהל משא ומתן עם רוסיה עד לנסיגת הכוחות מעבר לגבול האוקראיני".