במשרד ההגנה הבריטי גינו תחקיר של BBC, שבו נטען כי לוחמי יחידת הקומנדו המובחרת של הצבא הרגו מאות עצירים ובלתי חמושים באופן קבוע באפגניסטן. התחקיר ששודר בתוכנית "פנורמה" אמש בחן חשדות, שלפיהם לוחמים של יחידת העילית SAS היו מעורבים במקרי הרג בלתי חוקיים במהלך הפעילות באפגניסטן. 

תחקירני התוכנית בחנו מסמכים צבאיים ודיברו עם עדים ששירתו עם היחידה וטענו כי הפלוגות ביחידה התחרו ביניהן מי מחסלת יותר אפגנים. 
התוכנית התמקדה באחת הפלוגות שנטען כי הייתה הקטלנית מכולן והרגה 54 בני אדם, בעת ששירתה במחוז הלמנד לאורך שישה חודשים במהלך 2010־2011. לפי הטענות, הלוחמים אף נהגו להשתיל לכאורה כלי נשק בזירה כדי להצדיק את ההרג. 

באחד המקרים שתואר בדוח של היחידה נעצר אדם ונלקח לתוך בניין, ושם הוא "התחבא מאחורי מזרן, הוציא רימון יד וניסה להשליך אותו". 
עוד נטען בתחקיר כי בדרגים הגבוהים ידעו על מעשיהם של הלוחמים.  כמו כן, הגנרל מארק קרלטון־סמית, ששימש מפקד הכוחות המיוחדים ובהמשך מונה למפקד צבא היבשה עד שפרש לפני חודש, קיבל עדכון על מקרי ההרג לכאורה, אולם לא העביר ראיות לחקירת המשטרה הצבאית. 

במשרד ההגנה הבריטי גינו את התחקיר עוד לפני השידור והאשימו כי הוא מקדם "מסקנות בלתי מוצדקות" על טענות שכבר נחקרו על ידי המשטרה. 
"משרד ההגנה מוכן לקבל כל ראיות חדשות, לא נשבש אותן", נמסר. "אבל בלי זה אנחנו מתנגדים לחלוטין לדיווח הסובייקטיבי הזה".