הרשויות בטורקיה הודיעו כי חמישה ילדים חשודים בפגיעה בעשרות מצבות בבית עלמין יהודי עתיק באיסטנבול בלילה שבין חמישי לשישי. "לא נאפשר לעורר מחלוקות בחברה שלנו", הצהיר דוברו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.

הקהילה היהודית בטורקיה דיווחה ביום שישי כי במהלך הלילה פגעו אלמונים ב־36 מצבות בבית העלמין ברובע חסקוי שבאיסטנבול.
"אנחנו מצפים שמי שביצעו את הוונדליזם הזה ייתפסו מוקדם ככל האפשר", נכתב בחשבון הטוויטר של הקהילה, שהציג צילומים של המצבות המנותצות. הרב האשכנזי של טורקיה הרב מנדי חיטריק אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי הקהילה היהודית והרשויות הטורקיות "יטפלו בעניין הזה בדרך הטובה ביותר, ויבטיחו שמקרים כאלה לא יתרחשו שוב".

בית העלמין בחסקוי, שנפתח לפני כ־600 שנה, הוא אחד הסמלים של הפעילות היהודית שהתקיימה ברובע שבמרכז איסטנבול. המקום נפגע בהתקפה אנטישמית גם בשנת 2011. ממשרד מושל איסטנבול נמסר כי לאחר בדיקת מצלמות האבטחה, התברר כי חמישה ילדים בגילי 11־13 הם שאחראים לפגיעה במצבות.

בחקירתם טענו הילדים כי הם נכנסו לבית העלמין כדי לחפש אחר הכדור שלהם לאחר שאיבדו אותו במשחק בפארק סמוך, ובצילומים הם נראו בועטים במצבות לפני שנמלטו. "מי שמנסים לשבש את האחדות שלנו ואת הסולידריות עם התקפות פרובוקטיביות כאלה לא יצליחו לעולם", ציין שר הפנים סולימאן סוילו.