טרגדיה ביוון: מטוס מטען אוקראיני שנשא אמצעי לחימה התרסק אתמול (שבת) בשעות הערב בצפון יוון, סמוך לעיר קוואלה. כל שמונת אנשי הצוות שהיו עליו נהרגו בהתרסקות. המטוס שהמריא מסרביה היה בדרכו אל בנגלדש שבדרום אסיה.

על פי משרד החוץ האוקראיני, כל אנשי הצוות שנהרגו היו אזרחי המדינה. שר ההגנה של סרביה מסר כי המטוס נשא 11.5 טונות של מוצרי נשק, שכללו פצצות מרגמה ופגזים, מתוצרת התעשייה הבטחונית המקומית. כאמור, הקונה של מטען זה היה משרד ההגנה של בנגלדש. שר ההגנה הכחיש כי התרסקות המטוס קשורה בדרך כזו או אחרת למלחמה המתנהלת מאז פברואר באוקראינה, ומסר כי "זה לא קשור לאוקראינה או לרוסיה".

על פי הממצאים הראשונים, טייס המטוס דיווח על תקלות במנוע טרם ההתרסקות, ואף ביקש בקשר לבצע נחיתת חירום, כאשר בשלב מסוים נותק עמו הקשר. יחידת התגובה המיוחדת לאסון ומומחי הצבא נשלחו למקום, בעוד הרשויות המקומיות הוציאו איסור על תנועת אנשים באזור האסון.

"אני תוהה איך זה לא נפל על הבתים שלנו", מסרה אחת העדות שגרה בסמוך לאזור ההתרסקות, והוסיפה: "המטוס היה מלא עשן, הוא גרם לרעש שאני לא יכולה לתאר, לאחר שהמטוס עבר את ההר הוא התרסק אל תוך השדות".