לא מוותרים: הניסיון לחדש את היוזמה המרובעת של גרמניה, צרפת, מצרים וירדן לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני עדיין עומד על הפרק. כך אמר ל"מעריב" שר החוץ המצרי סאמח שוכרי במהלך ביקורו של נשיא מצרים א־סיסי בצרפת, שבו נפגש עם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון. השר הוסיף: "אנחנו נראה יחד מה לעשות בקשר לזה". 

לפיד: "ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלסטינים"

גורמים דיפלומטיים: "מקרון הביך את לפיד בסוגיה הפלסטינית"

ראש שירותי הביטחון המצריים עבאס כאמל אישר בשיחה שניהל אף הוא עם "מעריב" כי "נמשך שיתוף פעולה טוב עם ישראל בתחום הביטחון האזורי והמצב ברצועת עזה". בחודש נובמבר הקרוב צפויה מצרים לארח בשארם א־שייח' את ועידת האקלים של האו"ם, כאשר במהלכה ייתכנו מגעים בנושאים האזוריים.

בפגישתם דנו מקרון וא־סיסי בין היתר בשלום במזרח התיכון, והסכימו להמשיך בתיאום עמדותיהם בסוגיה זו לצד הגרעין האיראני, המלחמה בטרור והמצב בלוב. מקרון חזר והדגיש את נכונותה של צרפת "ללוות" את ניסיונות ההסדר הישראלי־פלסטיני, כפי שהדגיש זאת בפגישותיו עם ראש הממשלה הישראלי יאיר לפיד ועם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 

צרפת הצטרפה למדינות האחרות באיחוד האירופי שתומכות ביוזמה לערוך מפגש בדרג שרי חוץ הקשורים לסוגיה זו עוד לפני עריכת הבחירות בישראל.מנגד, גם האירופים וגם הערבים דחו בימים האחרונים את ההתנהלות של האמריקאים בסוגיה. בראיון לעיתון הירדני "א־ראי", אמר מלך ירדן כי העובדה שארה"ב העניקה סיוע כלכלי לפלסטינים היא "איננה תחליף לפתרון מדיני בזירה הפלסטינית".

לדבריו, הפרויקטים האזוריים צריכים לכלול את הפלסטינים: "אנחנו הירדנים הכי קרובים אליהם, וחייבים לדאוג שהם יקבלו מקום וחלק בכל הפרויקטים האלה. לא נסכים להדירם בשום צורה. הם מתמודדים עם אתגרים כלכליים קשים". המלך ציין כי מאמציה של ירדן בימים ובשבועות הקרובים מוקדשים למגעים אקטיביים עם כל הגורמים הרלוונטיים, ולהכשרת הקרקע לחידוש תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים. 

בנוגע לסוגיית ברית אזורית או מה שמכונה "נאט"ו הערבי", הבהיר מלך ירדן כי ארצו מעוניינת בחיזוק הפעילות המשותפת של מדינות ערב למען הסוגיות שלהן ולמען האינטרסים שלהן: "ירדן תהיה בברית רק עם האומה הערבית, האינטרסים שלה והסוגיות שלה. אנחנו זקוקים למערך פעולה הגנתי ממוסד ערבי. זה מצריך התייעצויות, תיאומים ופעילות ממושכת עם האחים הערבים באופן שנקודות המוצא והיעדים יהיו ברורים". 

המלך הוסיף שכפי שאמר בעבר, לא יהיה שלום באזור ללא פתרון שיפסיק את העוול שנעשה לעם הפלסטיני, כזה שיענה על זכותו לחירות ולמדינה עצמאית בעלת ריבונות בקווי 67' - שבירתה מזרח ירושלים.