שירות החיזוי האמריקאי פרסם אתמול התרעה מפני גל חום כבד שיפקוד את צפון החוף המערבי של ארה"ב וחלק ממדינות הדרום עד סוף השבוע הנוכחי. החזאים הזהירו מפני "חום מסוכן שיפקוד את צפון־מערב חוף האוקיינוס השקט וחלקים ממרכז דרום ארה"ב", כאשר הטמפרטורות צפויות להיות גבוהות מ־37 מעלות.

בסיאטל שבמדינת וושינגטון פורסמה התרעה עד יום שישי בערב, בעוד בפורטלנד שבאורגון פורסמה התרעה עד יום חמישי בערב. בשתי הערים נפתחו "מרכזי קירור". העיר יקימה שבוושינגטון צפויה להיות אחד המקומות החמים ביותר עם 41־43 מעלות עד יום שבת. התרעות פורסמו גם בדאלאס, באוקלהומה סיטי, בממפיס, בליטל רוק ובספרינגפילד, כאשר בפורט סמית שבארקנסו ובטולסה שבאוקלהומה צפויות להיות יותר מ־40 מעלות.

גלי החום גם תורמים למכת השריפות. שריפה שמשתוללת ליד פארק יוסמיטי מאז יום שישי הפכה לגדולה ביותר בקליפורניה השנה, אחרי שכילתה כ־73 קמ"ר, והכבאים הצליחו להשתלט רק על כ־20% ממנה. במקביל שריפה בגבול איידהו ומונטנה כילתה יותר מ־144 קמ"ר בימים האחרונים. שריפה נוספת ליד דאלאס בטקסס פגעה ב־20 מבנים, והכבאים ממשיכים להילחם בלהבות בחום הכבד.

בתוך כך, באנגליה נערכים להכרזה על בצורת לראשונה מאז 2018 לנוכח הטמפרטורות הקיצוניות והמחסור במשקעים בקיץ הנוכחי ובשל התחזיות של גלי חום נוספים גם בחודש הבא. לפי המודלים לתקופה של 9־23 באוגוסט, הטמפרטורות "יישארו באופן כללי מעל הממוצע ברחבי הדרום עם כמה פרקי זמן חמים, בעוד בצפון יהיה קרוב יותר לממוצע".