קים יו ג'ונג, אחותו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, האשימה הלילה (בין רביעי לחמישי) את קוריאה הדרומית בהתפרצות נגיף הקורונה במדינה. לטענת אחות המנהיג, ג'ונג און סבל מחום גבוה לאחר שנדבק בעצמו בנגיף ואף איימה על השכנה מדרום כי היא מסתכנת בהשמדתה.

"למרות שהיה חולה קשה, עם חום גבוה, הוא לא הרשה לעצמו לשכב לרגע וכל הזמן חשב על האנשים שהוא צריך לטפל בהם במלחמה נגד המגפה", אמרה אחותו של המנהיג בנאומה, ששודר בטלוויזיה הממלכתית אל מול תמונות של קהל דומע. היא אף טענה כי המגפה חדרה לתוך המדינה באמצעות עלונים שהפיצו בקוריאה הדרומית והגיעו לתוך גבולות קוריאה הצפונית.

הודעתה של האחות מגיעה ברקע הודעת המנהיג עצמו, על כך שהנגיף נוצח במדינה ואפשר להסיר את המגבלות שהוטלו. נציין כי מאז ה-29 ביולי לא הודיעה קוריאה הצפונית על הדבקות חדשות בקורונה, אך במערב נטען כי "יכולת הבדיקה שלה מוגבלת".

קים ג'ונג און אף הוסיף בהודעתו כי "קוריאה הצפונית חייבת לשמור על מחסום נגד המגיפה, שיהיה חזק מפלדה, ולהגביר את העבודה בתחום עד לסיום המשבר העולמי. עד כה ידוע על 74 מתים מנגיף הקורונה במדינה.

קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה (צילום: רויטרס)

"למרות שהיה חולה קשה, עם חום גבוה, הוא לא הרשה לעצמו לשכב לרגע וכל הזמן חשב על האנשים שהוא צריך לטפל בהם במלחמה נגד המגפה", אמרה אחותו של המנהיג בנאומה, ששודר בטלוויזיה הממלכתית אל מול תמונות של קהל דומע.