סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר אמש בריאיון לכלי התקשורת הרוסי "רוסיה 24" כי מדינתו "תשמש בנשק גרעיני במקרה של איום על קיומה". 

שובר שוויון? המהלך הדרמטי שארה"ב שוקלת להוציא לפועל נגד רוסיה

"אני מזכיר שהדוקטרינה הצבאית הרוסית והמסמך (יסודות מדיניות המדינה בתחום ההרתעה הגרעינית) הגדירו באופן מקיף את כל התרחישים שבהם נוכל להשתמש תיאורטית בנשק גרעיני. תרחישים כאלה של תוקפנות נגד רוסיה ובעלות בריתה באמצעות נשק להשמדה המונית או תוקפנות באמצעות נשק קונבנציונלי, כאשר עצם קיומה של המדינה בסכנה", אמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בהמשך, הזהיר ריאבקוב את ארצות הברית מפני אספקת נשק ארוך טווח לאוקראינה ואמר כי היא "תהפוך לצד מן המניין בסכסוך באוקראינה אם יסופקו לקייב נשק ארוך טווח והרסני יותר. וושינגטון כבר צועדת 'על קצה סכין'. עד כה, גורמים רשמיים בארה"ב מנעו מלספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח עבור משגרי הימרס, שיכולים להגיע ליעדים של עד 300 ק"מ. 

בתוך כך, מתקפת הנגד של אוקראינה לכיבוש מחדש של העיר הראשונה שנפלה בידי רוסיה, חרסון, נמשכת כאשר הכוחות האוקראינים תקפו עמדות פיקוד. החיילים הרוסים הגיבו מנגד בהתקפה קרקעית כדי לעצור את המבצע. דוברת הפיקוד הדרומי של אוקראינה אמרה כי כוחות אוקראינים הרסו מחסני תחמושת וגשרים כדי להפריע לתנועה של הכוחות הרוסים.

כוחות צבא אוקראינים בחרסון (צילום: REUTERS/Irakli Gedenidze)
כוחות צבא אוקראינים בחרסון (צילום: REUTERS/Irakli Gedenidze)

"ההצלחות שלנו משכנעות ובקרוב נוכל לחשוף מידע נוסף", אמרה. מנגד, מוסקבה הכחישה את הדיווחים על התקדמות הצבא האוקראיני ואמרה כי חייליה בלמו את הכוחות האוקראינים. שני הצדדים טענו להצלחות בשדה הקרב בימים הראשונים של מה שהאוקראינים תיארו כנקודת מפנה פוטנציאלית במלחמה.