מבוכה לרשויות אכיפת החוק בארה"ב: הנאשם המרכזי בפרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות הצי האמריקאי נמלט ממעצר הבית בקליפורניה אחרי שחתך את מכשיר המעקב, ויש חשש שהוא כבר נמצא במדינה אחרת.

לאונרד פרנסיס, שמכונה "לאונרד השמן" בשל משקלו שמגיע ליותר מ־150 ק"ג, שהה במעצר בית בסן דייגו, ובעוד כשלושה שבועות היה אמור להיגזר דינו במשפט שבו הודה בעבירות של מרמה ושוחד.

אולם ביום ראשון, כאשר סוכנים של שירות טרום משפט, הסוכנות הפדרלית שמפקחת על מעצרי הבית, הגיעו לביתו של פרנסיס לבקשת המשטרה המקומית, הם נדהמו לגלות כי הוא חתך את צמיד הקרסול עם מערכת ה־GPS ונעלם. גם עקבותיהם של שלושת בניו שהתגוררו עמו נעלמו.

בעקבות זאת, נפתח מצוד נרחב של רשויות אכיפת החוק, כולל שירות החקירות הפליליות של הצי ושירות המרשלים. התראות פורסמו בנמלי האוויר והים ובגבול הסמוך עם מקסיקו ותמונותיו של פרנסיס הופצו ברשתות החברתיות, אולם החשש הוא שפרנסיס הצליח להימלט מהמדינה.

פרנסיס, קבלן ביטחוני לשעבר בעל אזרחות מלזית, נעצר בשנת 2013 במסגרת חקירת השחיתות המקיפה ביותר בתולדות הצי האמריקאי. הוא הודה כי שילם שוחד בכסף, בטיולים ובשירותי זנות לקצינים בחיל הים כדי שיפנו את הספינות לנמלים שהפעיל במזרח הרחוק וכדי לקבל מידע מסווג וחוזים רגישים. מאות מלחים, בהם קצינים בכירים, נעצרו בפרשה ורבים מהם הואשמו בקבלת שוחד.