ארמון בקינגהאם הודיע כי מצבה חדשה, שכוללת את שמותיהם של המלכה אליזבת השנייה, בעלה הנסיך פיליפ והוריה, הוצבה על הקבר שבו נטמנה השבוע בכנסייה של טירת ווינדזור.

ארונה של המלכה, וארונו של הנסיך פיליפ שמת בשנה שעברה, נטמנו ביום שני בערב בקפלת הזיכרון על שם המלך ג'ורג' השישי, אגף בתוך כנסיית סנט ג'ורג' בטירת ווינדזור.

עד כה המצבה בקפלה ציינה רק את שמותיהם של הורי המלכה. אולם כעת ניצבת אבן לוח חדשה שעליה נכתב בפשטות: "ג'ורג' השישי 1895־1952", "אליזבת 1900־2002", "אליזבת השנייה 1926־2022" ו"פיליפ 1921־2021".

שמותיהם של שני הזוגות מופרדים בכוכב בירית יחיד עשוי ממתכת, הסמל של מסדר הבירית, מסדר האבירות העתיק ביותר במדינה שבני המשפחה השתייכו אליו.

בעוד הממלכה המאוחדת סיימה את האבל הלאומי ביום שלישי, בני המשפחה החלו בשבוע אבל משלהם. ביום חמישי הבא תיפתח טירת ווינדזור מחדש לביקורים, כולל לכנסיית סנט ג'ורג', ולראשונה יתאפשר לציבור לצפות בקבר הטרי בקפלה המשפחתית של המלכה.

בתוך כך, ה"דיילי מייל" דיווח אתמול כי המלך צ'רלס השלישי רוצה שטקס ההכתרה הרשמי שלו יהיה "קצר יותר, קטן יותר ופחות יקר" לעומת הטקס הראוותני של אמו בשנת 1953, כדי להציג את המראה החדש של בית המלוכה בעידן החדש.