כלי תקשורת במקסיקו דיווחו אתמול כי המשטרה המקומית פשטה ביום שישי על מתקן הגירה מקסיקני הסמוך לגבול עם גואטמלה, ועצרה 17 מחברי הכת החרדית לב טהור - כת קיצונית עם סממנים של ניצול.  במהלך הפשיטה למתחם נמצאו 26 מחברי הכת. שניים מהם, אזרח קנדי ואזרח ישראלי, נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ולעבירות מין קשות שדינן כ־20 שנות מאסר.

מנהיג כת הנאשם בהתעללות בילדים הצליח להימלט מהארץ

"מי שהתנגד קיבל מכות": פרטים חדשים על הנעשה בכת "לב טהור"

ישראל עמיר, שברח מהכת לפני כמה שנים, וכן כמה מבני משפחתו, השתתפו בפשיטה כדי לזהות את בנו בן ה־3, אחותו ואחיו - שעודם חברים בכת. בנו אכן אותר במקום והועבר לחזקתו, והשניים נחתו בארץ. הקונסול הישראלי נכח גם הוא במקום הפשיטה במטרה למנוע פעולות אלימות, לוודא כי לא מפרידים ילדים מאמם ולהנפיק מסמכי נסיעה למי שיידרש לכך.

מהקונסוליה הישראלית במקסיקו נמסר כי למרות ניסיונות השכנוע, הילדים והמשפחות שיש להם צווי אפוטרופוס בישראל, סירבו לחזור לארץ. "הבקשה שלנו לגרשם לישראל צפויה להיענות בחיוב, אך לא נרצה שיופעל כוח משמעותי מולם וגירוש אלים. יש לציין כי לנוכח תעודות התושבות שהשיגו בדרך לא דרך, עומדת בפניהם אפשרות להישאר במקום", מסרו.

נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, מנהיגי הכת החרדית הקיצונית לב טהור, נידונו במהלך חודש אפריל השנה ל־12 שנות מאסר בארה"ב, זאת לאחר שבנובמבר בשנה שעברה הורשעו בעבירות של ניצול מיני של ילדים ובחטיפה.