על רקע המשך הכאוס הפוליטי והכלכלי, 128 חברי הפרלמנט בלבנון התכנסו היום (חמישי) כדי להצביע על זהותו של הנשיא הבא של ארץ הארזים. זאת, לאחר שהנשיא הנוכחי, מישל עאון, בן ה-88, מסיים ב-31 באוקטובר קדנציה של שש שנים. 

בתוך כך, לאחר ספירת הקולות של 122 חברי הפרלמנט שהצביעו, נראה כי הלבנונים ימשיכו להמתין לזהותו נשיא החדש. זאת, כאשר לא הייתה הסכמה בין חברי האופוזיציה לנציגי השינוי, ובין חיזבאללה ובעלי הברית בפרלמנט. בעקבות כך, 63 חברי פרלמנט הצביעו בפתק לבן, ואף נציג לא הצליח להשיג שני שלישים מהקולות. יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, הצהיר כי לא יכנס ישיבה נוספת, עד אשר יהיה מועמד מוסכם.

כמו כן, במהלך ספירת הקולות, נרשמו גם 11 הצבעות שנויות במחלוקת. על עשרה פתקים היה כתוב "לבנון", על פתק אחד, היה כתוב שמה של מהסא אמיני, הצעירה בת ה-22, שעל פי החשד הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר" באיראן כי עטתה חיג'אב באופן מרושל והציתה הפגנות ענק בכל רחבי הרפובליקה האסלאמית.

כאמור, הבחירות לנשיא מתרחשות על רקע הכריסה הכלכלית של השכנה מצפון. מאז שנת 2019, הבנק העולמי דירג את הכלכלה הלבנונית במקום נמוך מאוד, לאחר שהמטבע המקומי איבד 95% מערכו. המשבר הזה לווה גם בשיתוק הפוליטי שמנע עד כה צעדים להגבלת ההידרדרות ושיפור איכות החיים של האוכלוסייה, שבה יותר מ-80% חיים מתחת לקו העוני.