קוריאה הצפונית שיגרה היום (חמישי) שלושה טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר ים יפן, זמן קצר אחרי שחיל האוויר של קוריאה הדרומית הודיע על הארכת התרגיל האווירי הגדול עם ארצות הברית, החלטה שבפיונגיאנג כינו "בחירה מסוכנת ושגויה מאד".

קוריאה הצפונית מסלימה את הטון: "ארה"ב ודרום קוריאה ישלמו את המחיר הנורא בהיסטוריה"

בין הטילים ששוגרו, טיל בין יבשתי שלא השלים את המסלול המתוכנן. הטיל, כנראה הוואסונג-17, טס למרחק של 760 ק"מ והגיע לגובה של 1,920 ק"מ, אולם גורמי ביטחון מעריכים כי לאחר היפרדות השלב השני, הטיל לא השלים את הטיסה ונפל בים יפן, מחוץ לאזור המים הכלכליים הבלעדיים של יפן.

הממשלה היפנית הזהירה את התושבים בשלושה אזורים להיכנס לבתים ולתפוס מחסה. הטילים נפלו ככל הנראה באוקיינוס השקט, ולא גרם לנזק.

ביום שלישי שלחה קוריאה הצפונית מסר תקיף לקוריאה הדרומית וארה"ב ואמרה כי לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני, על מנת לגרום לשתי המדינות "לשלם את המחיר הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית". זאת, בהתייחס לתרגילים הצבאיים הגדולים והמשותפים אשר מתקיימים בין שתי יריבותיה הגדולות. 

מקורב למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און האשים את וושינגטון שזו "זוממת להפיל את המשטר בצפון קוריאה כחלק ממדיניות מכוונת", ככל הנראה בהתייחס לדו"ח אסטרטגיית ההגנה הלאומית של הפנטגון שפורסם לאחרונה. הדו"ח קבע כי "כל מתקפה גרעינית של קוריאה הצפונית נגד ארה"ב או בעלות בריתה ושותפותיה תביא לסיומו של המשטר הזה".

בשבוע שעבר שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים בליסטיים קצרי טווח לעבר יפן. ראשי מערך הגרעין של קוריאה הדרומית, ארצות הברית ויפן גינו את השיגור. בעקבות שיחת טלפון בין בכיר מקוריאה הדרומית לעמיתיו בארה"ב ויפן, משרד החוץ של קוריאה הדרומית הצהיר כי פיתוח גרעיני וטילים רק יגרמו לחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני האזורי. 

גם בחודש שעבר שוגר מקוריאה הצפונית טיל בליסטי לעבר שטחה של יפן. הטיל לא נחת בשטח המדינה וככל הנראה נפל באוקיינוס השקט. במהלך השיגור הופעלה התראת חירום במדינה והממשלה קראה לתושבים במספר אזורים להיכנס למקלטים. זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2017 שקוריאה הצפונית משגרת טיל לעבר יפן.

בתגובה לשיגור הודיעה ארצות הברית כי היא "מגנה בחריפות" את המהלך של קוריאה הצפונית. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן התייעץ עם גורמים יפניים לגבי "תגובות אפשריות" בעקבות השיגור. 

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אמר לאחר השיגור כי הוא "מגנה בחריפות את הפעולות הברבריות" של קוריאה הצפונית, וקרא למדינות נוספות "לגנות בחומרה" את הפעולה.

המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית גינתה אף היא את השיגור, ואמרה כי אי אפשר לסבול יותר את הפרובוקציות מצפון. "קוריאה הדרומית מצהירה בבירור שלא ניתן להתעלם מהפרובוקציות המתמשכות של קוריאה הצפונית והן יגבו מחיר. נחפש צעדים שונים נגד קוריאה הצפונית, כולל חיזוק הסנקציות בתוך הקהילה הבינלאומית, על בסיס שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב", נאמר בהודעה מטעמה.