מונדיאל 2022גביע העולם בכדורגל יצא אמש לדרך בקטאר, והיום (שלישי) כבר נגרמה סערה ראשונה במשחק הפתיחה של בית ב', בו איראן שיחקה נגד אנגליה. בעת השמעת ההמנון האיראני, שחקני הנבחרת החליטו כמחאה פומבית לא לשיר לצליליו, וזאת כתמיכה ב"מחאת החיג'אב" ששוטפת את המדינה בעקבות מותה של הצעירה הכדורדית מהסא אמיני.

בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית במדינה, הנשלטת על ידי המשטר של הרפובליקה האסלאמית, חסם את התמונות במהלך השידור חי, בעת השמעת ההמנונים. זאת, לאחר שערב המשחק, הודיע קפטן הנבחרת, אחסאן חאג'-ספי, במהלך מסיבת העיתונאים, על תמיכתו בהפגנות המתמשכות במדינה, מאז אמצע חודש ספטמבר. לדבריו, "השחקנים חייבים להיות קולם של הסובלים". כמו כן, הוא הוסיף כי "קודם כל אני רוצה להביע את תנחומיי לכל המשפחות השכולות באיראן, הם צריכים לדעת שאנחנו איתם ותומכים בהם, ואנו מזדהים איתם".

כאמור, ההפגנות באיראן נמשכות, ועל פי הדיווחים מספר ההרוגים במחאה עלה ל-419, כאשר 60 מתוכם הם ילדים. ארגון זכויות אדם הפועל במדינה, דיווח גם כי לא פחות מ-17,451 בני אדם נעצרו ב-155 ערים. עוד ציין הארגון, כי עד אתמול צעדו אלפים בתהלוכות מחאה ב-142 אוניברסיטאות ברחבי המדינה, כאשר לא פחות מ-540 סטודנטים נעצרו על ידי כוחות הביטחון של המשטר.