מלחמת רוסיה-אוקראינה: סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, שלח אצבע מאשימה לכיוונה של אוקראינה וטען כי היא החלה לערוך ניסויים ביולוגיים בחסותה וניהולה של ארה"ב, כך דווח היום (חמישי) ברשת "אל-ערבייה". ריאבקוב הוסיף כי "לרוסיה יש את כל הראיות לכך, שהצבא האוקראיני עורך ניסויים ביולוגיים, שחלקם מתבצעים בסמוך לגבול הרוסי".

בנוסף, ריאבקוב ציין כי "המעבדות הביולגיות הצבאיות של אוקראינה ממומנות על ידי וושינגטון", והדגיש כי "מוסקבה פועלת לחשוף פרטים נוספים על אותם ניסויים". לדבריו, "וושינגטון נמנעת מלענות על שאלות הקשורות לפעילות הביולוגית שלה על אדמת אוקראינה. מאז חודש מרץ האחרון הגשנו את כל המסמכים המוכיחים את העניין הזה".

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

כזכור, מוקדם יותר החודש, רוסיה נכשלה להעביר הצעת החלקה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להאשמות שלה על פעילות ביולוגית אוקראינית. זאת, לאחר שארה"ב, בריטניה וצרפת התנגדו להצעה שפורסמה על ידי מוסקבה, שהתבססה על סעיף 6 באמנת הנשק הביולוגי, האוסר על ייצור, רכישה, העברה, אגירה ושימוש בנשק ביולוגי ורעלנים.

משרד החוץ הרוסי כבר האשים בעבר את ארה"ב, כי היא מתכוונת להשתמש בנשק להשמדה המונית במלחמה. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, הצהירה כי "ברור שהתוכנית הבסיסית של ארה"ב, שהתמקדה בהפעלת לחץ כלכלי על רוסיה, על מנת לאלץ אותה לשקול מחדש את האינטרסים הלגיטימיים שלה במתן ביטחון, לא צלח. כעת וושינגטון עובדת לשימוש בנשק להשמדה המונית. למעשה, זה מייצג את רמת המעבר לפעולות שמעבר לקו האדום". דוברת משרד החוץ ציינה כי "אם ארה"ב תשתמש בנשק שכזה באוקראינה, לא ניתן יהיה לספור את מספר הנפגעים".

לדבריה, "האמריקאים ושותפיהם באירופה מתעלמים מהעבודה שלרוסיה אין נשק כימי כבר חמש שנים, מאז ה-27 בספטמבר 2017. זה אומת על ידי הארגון למניעת הפצת נשק כימי". זכארובה אף אמרה כי "האוקראינים מתכננים, בעזרת מומחים מנאט"ו, לפתור את הפגם בתוכניות האמריקאיות. לכן, וושינגטון וקייב מתכוונות להטמין נשק כימי באתרי הצבא הרוסי באוקראינה".