חבר הקונגרס האמריקאי, האקים ג'פריס, נבחר לעמוד בראש המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים, מה שמסמן את העברת השרביט לדור החדש, לאחר שננסי פלוסי, בת ה-82 תסיים את תפקידה. ג'פריס, בן ה-52, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השמיני של מדינת ניו יורק מאז 2013, נבחר ללא מתחרים ויהיה האדם השחור הראשון שמנהיג את אחת המפלגות הגדולות בקונגרס. 

בתוך כך, בעיתון "הגרידאן" הבריטי דווח כי קבוצות פרו-ישראליות, שהביעו דאגה מתגברות המחנה הפרו-פלסטיני במפלגה הדמוקרטית, קיבלו את המינוי בשמחה רבה. חבר הקונגרס לשעבר, רוברט וקסלר, שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז ה-19 של פלורידה, אמר כי "המחנה הפרו-ישראלי זקוק למישהו כמו האקים שיוביל את המפלגה בעתיד. למעשה, הייתי אומר אם הקהיל הפרו-ישראלית רוצה ליצור מנהיגות דמוקרטית לעתיד, הם היו מייצרים את האקים ג'פריס". לדבריו, "האקים מכבד את הקהילה היהודית בארה"ב, הוא מזדהה איתם".

ננסי פלוסי נואמת (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי נואמת (צילום: רויטרס)

בשנת 2020, השתתף ג'פריס בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית והחזקה ביותר בארה"ב והצהיר על תמיכתו הבלתי מסוייגת בישראל. במהלך נאומו הצהיר כי "בבית בניו יורק, אנו רואים בירושלים את הרובע השישי". ג'פריס המשיך ואמר כי "ימשיך לסייע ללא תנאים". הוא גם חתם על מכתב שכתב חבר הקונגרס, טד דויטש, המתנגד לצמצום הסיוע הביטחוני הישראלי, ביחד עם 300 חברי קונגרס נוספים.

ג'פריס מקיים קשרים הדוקים עם השדולה הפרו ישראלית וקבוצות לובי פרו-ישראליות אחרות הפועלות בארה"ב. אחת מהן היא, Pro-Israel America, שהייתה התורמת הגדולה ביותר שלו בשנה האחרונה, והעניק לקמפיין שלו יותר מ-213,000 דולר. קבוצות פרו-ישראליות תרמו לקמפיין של ג'פריס 460,000 דולר בסך הכל, שניים רק לתרומות מהתעשייה הפיננסית. 

פלוסי הודיעה באמצע חודש נובמבר האחרון כי לא תשמש כמנהיגת המפלגה בקדנציה הקרובה. עם זאת, בנאומה, אמרה פלוסי כי עדיין תישאר כחברת קונגרס. ההודעה של פלוסי מגיעה לאחר שהמפלגה הרפובליקנית זכתה ברוב בבית הנבחרים, במסגרת בחירות אמצע הכהונה במדינה. 

האקים ג'פריס (צילום: רויטרס)
האקים ג'פריס (צילום: רויטרס)

הספקולציות לגבי עתידה של פלוסי, התגברו במהלך בחירות האמצע, כאשר חלק מחברי מפלגתה, ציפוי שהיא עשויה לעשות את הצעד הנועז, לזוז הצידה, כדי ש"דור חדש של הנהגה יקח את המושכות". זאת, לאחר שהדמוקרטים הפסידו את הרוב שהיה להם בבית הנבחרים. פלוסי הדגישה כי "הדמוקרטים בבית הנבחרים ימשיכו לשחק תפקיד מוביל בתמיכה באג'נדה של הנשיא ביידן. הדמוקרטים נרגשים לקבל כל כך הרבה חברים חדשים לבית הנבחרים, שיחזיקו את המפלגה עם אנרגיות, גיוון ופטריוטיות".

פלוסי הוסיפה כי "אנו מצדיעים לחברים המפלגה היוצאים, ומודים להם על המנהיגות המופלאה. כמו כן, אנו מודים על כך שהשיגו התקדמות משמעותית בתחום שירותי הבריאות, פעולת האקלים, תשתיות, שימוש בנשק וטבות לחיילים המשוחררים". יו"ר בית הנבחרים נבחרה לראשונה בשנת 1987, כאשר זכתה בבחירות מיוחדות, בשל פטירתה של חברת הקונגרס הקודמת מסרטן, וניצחה ברוב קטן מועמד עצמאי שמאלני. בעת בחירתה לתפקיד היו"ר, הצהירה כי "זהו רגע היסטורי עבור הקונגרס. זהו רגע היסטורי עבור נשות אמריקה".