בית המשפט הפדרלי בוושינגטון דחה היום (רביעי) את התביעה שהגישה ארוסתו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלאמן. השופט המחוזי, ג'ון בייטס, הסביר בהחלטתו כי לא הייתה לו ברירה לדחות את התביעה לאור ההחלטה של ממשל ביידן להעניק חסינות ליורש העצר.

משרד המשפטים האמריקאי הצהיר בחודש נובמבר האחרון כי ממשל ביידן קבע כי "בן סלמאן, המשמש כראש מדינה זרה, נהנה מחסינות מטעם סמכות השיפוט של בתי המשפט בארה"ב". בפסק הדין בן 25 העמודים שניתן על ידי השופט בייטס, נכתב כי "למרות אי הנוחות של ההחלטה, וההאשמות האמינות על מעורבותו של בן סלמאן ברצח העיתונאי חאשוקג'י, ארה"ב הודיעה לבית המשפט שהוא נהנה מחסינות".

ג'מאל חשוקג'י (צילום: רויטרס)
ג'מאל חשוקג'י (צילום: רויטרס)

כזכור, דו"ח המודיעין האמריקאי על רצח העיתונאי הסעודי פורסם בחודש פברואר,2021,  וקבע כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר וככל הנראה הורה על המבצע לחטיפתו וחיסולו באיסטנבול ב-2018. חשוקג'י, תושב ארה"ב שכתב טורי דעה ל"וושינגטון פוסט" ומתח ביקורת על מדיניות נסיך הכתר, נהרג ובותר על ידי צוות פעילים המקושר לנסיך הכתר בקונסוליית הממלכה באיסטנבול. ריאד הכחישה כל מעורבות.

"אנו מעריכים כי נסיך הכתר של סעודיה מוחמד בן סלמאן אישר את מבצע באיסטנבול כדי ללכוד או להרוג את העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י", נמסר. עוד הוסיפו: "אנו מבססים הערכה זו על שליטתו של נסיך הכתר בקבלת ההחלטות בממלכה, מעורבות ישירה של יועץ מרכזי וחברי פרט המגן של מוחמד בן סלמאן במבצע, ותמיכתו של נסיך הכתר בשימוש בצעדים אלימים להשתקת מתנגדים בחו"ל, כולל חשוקג'י".