הוריקן איאן, שפגע בארה"ב ובקובה בספטמבר, היה אסון הטבע היקר ביותר בשנה החולפת, עם נזקים מוערכים של מאה מיליארד דולר - כך עולה מהדוח של סוכנות סיוע בריטית שבחן את עשרת אסונות הטבע היקרים ביותר בשנת 2022.

הדוח של ארגון Christian Aid בדק את אירועי האקלים הקיצוניים ביותר שהתרחשו בשנה החולפת, שכל אחד מהם הותיר נזקים של שלושה מיליארד דולר לפחות, וזאת לפני סופת השלג הקיצונית שפוקדת את ארה"ב וקנדה בשבוע האחרון.

האירוע היקר ביותר היה הוריקן איאן עם נזק מוערך של מאה מיליארד דולר. הסופה העזה, שהגיעה לדרגה 4 מתוך 5, פגעה בקובה ובדרום מזרח ארה"ב בסוף ספטמבר. הסופה הותירה יותר מ־150 הרוגים, ההוריקן הקטלני ביותר בפלורידה מאז 1935, ויותר מ־40 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם.

ההצפות באזורים נרחבים בפקיסטן ביוני גרמו לנזק ביטוחי מוערך של 5.6 מיליארד דולר, אולם הדוח ציין כי הן היו האירוע עם העלויות האנושיות הגבוהות ביותר - יותר מ־1,730 הרוגים ו־7 מיליון בני אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם. בשל כך, ההערכות הן כי העלויות הממשיות של אסון הטבע עומדות על יותר מ־30 מיליארד דולר.

אירועים נוספים ברשימה היו גל החום והבצורת שפקדו את בריטניה ואזורים נרחבים באירופה בקיץ האחרון (נזק של 20 מיליארד דולר), סופת החורף יוניס במערב אירופה בפברואר (4.3 מיליארד דולר), הצפות במזרח אוסטרליה בפברואר ובמרץ (7.5 מיליארד דולר) והוריקן פיונה שפגע בקריביים ובקנדה בספטמבר (שלושה מיליארד דולר).