שלוש שנים לאחר חיסולו: בוועדה מיוחדת שהקימה איראן לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס, הודיעה היום (שלישי) הרפובליקה האסלאמית כי ישנם 94 חשודים אמריקאים בתיק, ובראשם בכירים לשעבר הממשל כמו הנשיא דונלד טראמפ, מזכיר המדינה, מייק פומפאו, ומפקד פיקוד מרכז של ארה"ב קנת' מקנזי.

עוזרו של ראש מערכת המשפט לעניינים בינלאומיים ומזכיר ועדת זכויות האדם באיראן, אמר בהצהרה לטלוויזיה הממלכתית במדינה, כי "ישנם שני תיקים פליליים פתוחים במערכת המשפט העיראקית ובמערכת המשפט האיראנית בעקבות הפשע הזה. החקירה מתקיימת כעת בפרליקטות", כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות "תסנים".

חיסול קאסם סולימאני בבגדד (צילום: רויטרס)
חיסול קאסם סולימאני בבגדד (צילום: רויטרס)

עוד הצהיר כי "הוועדה הוקמה בשותפות בין שני הגופים השיפוטיים, של איראן ועיראק, וקיימה שלושה סבבי פגישות בבגדד ובטהרן. בשבוע שעבר סוכם לקיים סבב נוסף". לדבריו, "העמיתים המשפטיים בוחנים את תוכנו של כתב האישום, וכי ההצהרות של הצוות המשפטי העיראקי יפורסמו בשבוע הבא ויוגשו לתובע הציבורי בטהרן. מכיוון שהנאשמים בתיק זה אינם רק אמריקאים, ויש גם נאשמים ממדינות אירופיות כמו גרמניה ואנגליה, לתיק הזה יוכלו להתווסף נאשמים נוספים, וזה יהיה השלב הבא בתיק".

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון, הצהיר הנשיא האיראני, אבראהים ראיסי, מעל במת האו"ם, כי "איראן רוצה שנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ יעמוד לדין בגין ההתנקשות בגנרל סולימאני, יש לחקור את הרג מפקד כוח קודס של איראן". ראיסי הניף את תמונתו של סולימאני ונופף בה מול הנוכחים באולם בעת שהזכיר אותו.