מקורב לשעבר לפוטין טען כי "הנשיא הרוסי ימנה את היורש הנבחר שלו כבר השנה, במקום להסתכן בהפלתו", כך דווח היום (שישי) ב"דיילי מייל" הבריטי. זאת, על רקע הצניחה בפופולריות של הנשיא הרוסי, על רקע סדרת הכישלונות הצבאיים במלחמה באוקראינה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי המקורב, פוטין יבקש להעביר את השלטון ליורשו הנבחר, ולפרוש לארמונו בסמוך לים השחור, במקום להסתכן בהפלתו, כפי שקרה לקדאפי ואחרים. עוד טען המקורב, כי פוטין יבקש לוותר על השלטון, ולנהל משא ומתן על סיום המלחמה באוקראינה, ולמעשה גם לא ישתתף בבחירות המתוכננות לשנת 2024. לדבריו, "העריץ הרוסי ימנה ככל הנראה מישהו מנאמניו, כמו ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, ראש הממשלה, מיכאיל מישוסטין, או סגן ראש הסגל שלו, דמיטרי קוזאק".

כמו כן, נטען כי פוטין נבהל מעלייתו של יבגני פריגוז'ין, אחד מבעלי קבוצת שכירי החרב "וגנר". מאז שהחל המלחמה, נאבק פריגוז'ין על כוח ומשאבים, מה שמרמז על רצונו לדחוק את פוטין הצידה. על כך, אמר המקורב לשעבר כי "כל המנגנון של פוטין מסתכל על פריגוז'ין באימה, ומפחד ממה שיבוא אחריו". עוד סבר כי "פוטין באמת עלול לא להיבחר אם יחליט לרוץ שוב בבחירות. הוא ינסה לזייף את התוצאות, אך זה סיכון גדול מדי עבור המערכת. הוא עשוי למנות גורם מהימן כנשיא, כשהם אלו שעשויים לנצח בבחירות. עם זאת, הם גם יצטרכו לנהל משא ומתן עם אוקראינה ועם המערב".

ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר החודש, מומחים צבאיים בכירים בבריטניה העריכוכי אם פוטין לא יוכל לשנות את המצב במלחמה עם אוקראינה, הוא עלול לעמוד בפני הפיכה בתוך חודשים

"הרוסים מנסים לשחוק את נכונותם של האוקראינים להתנגד על ידי הפגזות על ערים אוקראיניות, והרג חיילים אוקראינים במספרים גדולים", ציין אחד המומחים הבכירים, "עכשיו זה באמת תלוי באוקראינים להמשיך לתקוף נגד הרוסים ולהרוג כמה שיותר רוסים כדי לדלדל גם את כוחותיהם. אז, במובן מסוים אנחנו במעין מלחמת התשה שעלולה להיפתח, באופן פוטנציאלי, מצד זה או אחר".

"פוטין די חושש מההשפעה של נפגעים בקנה מידה גדול על ערים כמו מוסקבה וסנט פטרסבורג, ובגלל זה הוא התמקד זמן עצום בגיוס מכמה מאזורי הפריפריה כמו סיביר", הוסיף, "ראינו תנועות מחאה אזרחיות חסרות תקדים המתרחשות בחלק מאזורי הפריפריה הללו. הם לא מקבלים הרבה תשומת לב כי התקשורת ברוסיה לא מסקרת את זה כמעט".