שילוב של מסורת ומבט לעתיד: ארמון בקינגהאם פרסם את התוכניות לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס השלישי, שיכללו שלושה ימים של חגיגות עם קונצרט ענק, בהשתתפות אומנים בולטים ומקהלות של פליטים ושל הקהילה הגאה.

צ'רלס והמלכה־רעיה קמילה יגיעו מהארמון בכרכרה מוזהבת אל כנסיית ווסטמינסטר ביום שבת, 6 במאי, לטקס שינהל הארכיבישוף מקנטרברי ושצפוי להימשך כשעתיים, בנוכחותם של כ־3,000 אורחים מבריטניה ומרחבי העולם. "הטקס ישקף את תפקיד המלך כיום ויביט לעתיד, בעודו מעוגן במסורות ובטקסיות ארוכות שנים", נמסר בהודעת הארמון.

לאחר הטקס ישובו המלך והמלכה־רעיה בכרכרת הזהב בתהלוכת ענק לארמון, יחד עם בני משפחה נוספים, לפני שהמשפחה תתייצב על מרפסת הארמון לצילום היסטורי. הארמון עדיין לא פרסם מי מבני המשפחה ישתתף בתהלוכה ובצילום. בתקשורת המקומית מעריכים כי הבן, הנסיך הארי, ורעייתו מייגן מרקל, לא יזכו לכבוד בגלל התקפותיהם נגד בני המשפחה.

יממה לאחר ההכתרה יתקיים קונצרט ענק בטירת וינדזור. ה־BBC יערוך הגרלת ענק לחלוקת אלפי כרטיסים בחינם. "המופע יביא אייקוני מוזיקה עולמיים עם כוכבים בני זמננו, יחד עם תזמורת שתנגן פרשנויות של נגינות אהובות", נאמר בהודעה.

באירוע תופיע גם "מקהלת ההכתרה", שתורכב ממקהלות קהילתיות ומזמרים חובבים מרחבי בריטניה, כולל מקהלות פליטים, קבוצות שירה להט"ביות, מקהלות של בתי חולים ומקהלות בשפת הסימנים. אירוע השיא יהיה "להאיר את האומה" - אתרים אייקוניים יוארו בזרקורים ובלייזרים, ומעליהם יהיו מופעי רחפנים.

היום השלישי של החגיגות, שיהיה יום חופש מיוחד, יעמוד בסימן התנדבות כדי לעודד אנשים "לנסות התנדבות למען עצמם ולסייע לאזורים המקומיים שלהם". "המטרה היא להשתמש בהתנדבות כדי לקרב בין קהילות וליצור מורשת של התנדבות", ציינו בארמון.