ארה"ב שוב סוערת אחרי מקרה קשה של אלימות משטרתית: הפגנות פרצו במספר ערים ברחבי המדינה בסוף השבוע, בעקבות הפרסום של סרטון המתעד שוטרים שחורים המכים למוות גבר שחור, שנעצר לכאורה בשל עבירת תנועה בעיר ממפיס מוקדם יותר החודש. כל השוטרים הודחו והואשמו ברצח.

התקרית התרחשה בשעות הערב ב־7 בינואר. משטרת ממפיס טענה תחילה כי טיירי ניקולס (29) עוכב בשל נסיעה פרועה, וכי פרץ עימות פיזי בינו לבין השוטרים. ניקולס, אב לשלושה, פונה לבית החולים, ושם הוא מת כעבור שלושה ימים.

משטרת ממפיס פתחה בחקירה פנימית, וגם משרד המשפטים החל לבחון את התקרית. בחינת הסרטון מהזירה לא הצליחה להוכיח את הטענות על נהיגה פרועה, והוחלט לפטר את כל השוטרים המעורבים ולהאשים את כל החמישה ברצח מדרגה שנייה. כמו כן, פורקה יחידת סקורפיון, שאליה השתייכו השוטרים ושנועדה לסייר באזורים מועדים לאלימות ולפשיעה בעיר.

ביום שישי בערב פרסמה המשטרה את סרטון האירוע, כפי שתועד במצלמת גוף של השוטרים ובמצלמות אבטחה מהאזור. שני שוטרים נראו מושכים את ניקולס מהמכונית בעודו קורא: "לעזאזל, לא עשיתי כלום", ומוסיף: "אני רק רוצה להגיע הביתה".

השוטרים השכיבו את ניקולס על הקרקע, אולם הוא הצליח להתחמק והחל לרוץ לכיוון ביתה של אמו. שוטר ירה לעברו באמצעות אקדח טייזר, ובקטע הבא נראו שוטרים המרתקים את ניקולס לקרקע. אז החלו השוטרים להכות ולבעוט בו, בעוד קורא "אמא". השוטרים גם ירו לעבר ניקולס שהמשיך לקרוא "אמא, אמא".

גם בדקות הבאות המשיכו השוטרים להכות קשות את ניקולס, ובשלב מסוים הרימו אותו, ואז אחד השוטרים הכה אותו לפחות חמש פעמים בראשו - וניקולס נפל. בסופו של דבר, הם הצמידו אותו לניידת, בעוד חובשים הגיעו לטפל בו ופינו אותו באמבולנס.

לאחר פרסום הסרטון פרצו הפגנות בערים רבות, כולל בניו יורק ובאטלנטה, ונמסר על כוונה לארגן מחאה נוספת בימים הקרובים. בבית הלבן קיימו שיחות עם ראשי הערים הגדולות כדי להיערך להפגנות, והנשיא ג'ו ביידן פרסם הודעה שבה קרא לקיים מחאה בלתי אלימה.