מלחמת רוסיה-אוקראינהראש מיליציית "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, ממשיך להטיח ביקורת פומבית בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על רקע חוסר ההישגים בשדה הקרב באוקראינה. פריגוז'ין תקף את הקרמלין ואמר כי "הבירוקרטיה המפלצתית של מוסקבה אשמה בהאטת ההישגים הצבאיים ועלולים לעבור חודשים עד כיבוש העיר באחמוט".

לדבריו של פריגוז'ין, כיבוש העיר באחמוט עלול להתרחש רק באזור חודש אפריל, "כדי לכבוש אותה, צריך לחתוך את כל נתיבי האספקה, זו משימה משמעותית, ההתקדמות לא מהירה כפי שהיינו רוצים". פריגוז'ין הוסיף כי "יש מספר עצום של בעיות שצריך לפתור, כמובן שזה תלוי גם במספר האבדות בצד שלנו. עם זאת, עלינו להכיר גם בהצלחות של האויב, יש כאן אמנם צבא רוסי סדיר ולאוקראינים יש ארטילריה מדויקת".

קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)
קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)

במקביל, טאראס דזיובה, קצין בחטיבת התקיפה האווירית ה-80 של אוקראינה, אמר כי "הרוסים שולחים לבאחמוט חיים רבים, אך אני לא חושב שזה אידיאלי עבורם להמשיך לתקוף בצורה הזו. יש תעלות שהגופות שלהם פשוט נערמות, הם לא מפנים בכלל את הפצועים וההרוגים שלהם משדה הקרב".

בתוך כך, הכוחות הרוסים ממשיכים לספוג תבוסות קשות בשדה הקרב, אך ממשיכים להסתיר את מספר האבדות. גורמים רשמיים בקרים מסרו כי "המשרפות עובדות מסביב לשעון". לצד זאת, פוטין ממשיך לדבוק ברצונו לכבוש את העיר באחמוט, כאשר הלחימה העזה על עיר התעשייה במזרח אוקראינה, הפך לקרב הארוך והמתיש בתקופה האחרונה על שני הצדדים, והפך ליעד המרכזי של הצבא הרוסי. כיבוש העיר יהיה ניצחון גדול עבור מוסקבה, אך אנליסטים טוענים כי כיבושה תהיה סמלית בלבד, בעיקר מכיוון שלה ערך אסטרטגי קטן.

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

בחודש ינואר האחרון טען המודיעין האמריקאי כי מספר ההרוגים בצד הרוסי מתחילת המלחמה עומד על 180 אלף, וכי הצבא הרוסי איבד יותר מ-2,000 טנקים. עוד מסרו גורמי מודיעין אמריקאים כי מספר החיילים הפצועים בצבא הרוסי עומד כעת על יותר ממאה אלף. יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, הצהיר כי "רוסיה ספגה כמות אדירה של אבדות".

המידע מפי גורמי מודיעין אמריקאים מגיע לאחר שדווח כי ארה"ב משנה את האסטרטגיה כלפי רוסיה במלחמה. ארצות הברית התעקשה במשך שנים שחצי האי קרים הוא חלק מאוקראינה, על אף הסיפוח הרוסי. עם זאת ממשל ביידן מחזיק בקו נוקשה מאז החלה המלחמה ומסרב לספק לקייב את אספקת הנשק הדרושה לקייב על מנת לפעול בחצי האי שבמחלוקת.