באופוזיציה בבריטניה זועמים לאחר שפורסם כי ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון הכניס את אביו סטנלי לרשימת המועמדים לקבלת תואר אבירות ממשפחת המלוכה. בהתאם למסורת, ג'ונסון הגיש רשימת מועמדים לתארי אבירות כאשר עזב את דאונינג 10 בספטמבר שעבר, אחרי שהודיע על התפטרותו. אולם בעוד שקודמתו בתפקיד תרזה מיי הציגה 60 שמות, ודיוויד קמרון, שקדם לה, הגיש 62 שמות, הרשימה של ג'ונסון כללה מאה שמות.

ה"טיימס" הלונדוני חשף אתמול כי אחד השמות ברשימה היה של סטנלי ג'ונסון, אביו של ראש הממשלה לשעבר. הרשימה נמצאת כעת בבחינה של משרד הקבינט, כאשר על הפרק יעמדו גם הטענות של שתי נשים - בהן חברת הפרלמנט קרוליין נוקס - אשר האשימו לפני שנתיים כי ג'ונסון נגע בהן באופן בלתי ראוי.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה ג'ונסון מואשם בשימוש בלתי ראוי במערכת התארים וההוקרות בבריטניה. בשנת 2020, בעת שכיהן כראש הממשלה, הוא הצליח להפוך את אחיו לחבר בבית הלורדים עם התואר הלורד ג'ונסון ממרליבון. כמו כן, היו פרסומים כי ג'ונסון עשוי לצרף לרשימת המועמדים לתארים גם את רעייתו, קרי ג'ונסון, ואת אחותו, רייצ'ל ג'ונסון, אולם בסופו של דבר הן לא הופיעו ברשימה.

הפרסום עורר תרעומת במערכת הפוליטית. "זה כל כך מתאים לאדם כמו ג'ונסון", אמר מנהיג הלייבור, קיר סטרמר. "אני חושב שהציבור יחשוב שזו פשוט שערורייה. הרעיון שראש ממשלה לשעבר מעניק תואר לאביו על - על אילו שירותים?". ונדי צ'מברליין מהמפלגה הליברל־דמוקרטית אמרה כי הרעיון של הענקת האבירות לסטנלי ג'ונסון הופכת את מערכת התארים "לבדיחה".

למרות זאת, בדאונינג 10 הבהירו כי תהליך בחינת הרשימה יימשך בהתאם לנהלים. "יש תקנות שמנחות את התהליך", מסר דובר מטעם ראש הממשלה, רישי סונאק. "לראש הממשלה אין כוונה לשנות אותם. ברור שראשי ממשלה פורשים יכולים להמליץ על אנשים".