נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הפציר שוב בקונגרס להקשיח את חוקי הנשק, אחרי ששלושה ילדים ושלושה מבוגרים נרצחו באירוע ירי המוני בבית ספר בעיר נשוויל שבטנסי. הרוצח, צעיר טרנסג'נדר שלמד בעבר בבית הספר, נהרג מירי השוטרים.

התקרית הקשה התרחשה ביום שני בבוקר בבית הספר הפרטי קובנט שממוקם בכנסייה פרסביטריאנית ולומדים בו כ־200 ילדים מגילי גן עד כיתה ו'. הרוצח נכנס דרך הדלת עם שני רובים ואקדח ופתח באש, ושוטרים שהוזעקו למקום הצליחו להרוג אותו.

אחרי בלבול שנמשך שעות אחדות, דיווחה משטרת נשוויל כי הרוצח הוא אודרי הייל (28), תושב נשוויל אשר היה בעבר תלמיד בבית הספר. בחיפוש בביתו התגלו כלי נשק נוספים ומניפסט שתוכנו עדיין לא פורסם, בנוסף למפה שתיארה את בית הספר.

המשטרה מסרה כי שלושת הילדים שנרצחו היו בני תשע ובנוסף נרצחו שלושה אנשי צוות בני 60־61, בהם מנהלת בית הספר, קתרין קונס.

"זה שובר את הלב, הסיוט האיום של כל משפחה", אמר הנשיא ביידן בתגובה לאירוע הקשה ודרש מהקונגרס לפעול לקידום החקיקה להקשחת הפיקוח על כלי נשק. "זה קורע קהילות לגזרים. אנחנו צריכים לעשות יותר כדי להגן על בתי הספר".

מי שמייצג בבית הנבחרים האמריקאי את המחוז החמישי של טנסי הוא אנדי אוגלס, שבחג המולד פרסם צילום שלו ושל רעייתו ושלושת ילדיהם כשהם נושאים רובי סער. בהודעה שפרסם לאחר הטבח הוא לא התייחס לחוקי הנשק ואמר כי הוא ומשפחתו "הרוסים" ושלח "מחשבות ותפילות למשפחות".