הדלפת מסמכי המודיעין מהפנטגון ממשיכה לעורר סערה עצומה בארה"ב וברחבי העולם. על רקע החקירה הרשמית שנפתחה בעניין, ולאחר שדווח כי אזרח אמריקאי שעבד בבסיס צבאי הוא החשוד בהדלפה, נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לא שכח להתייחס לאירוע, והתייחס אליו בפלטפורמת המדיה החברתית Truth Social.

בהודעה שפרסם בפלטפורמה, תיאר את אירוע ההדלפה כ"מבייש ומחפיר", והדגיש כי "מדובר בהדלפת המודיעין הגדולה ביותר בתולדותיה של ארצות הברית". בהמשך, כהרגלו, התייחס לנשיא ארה"ב המכהן, וכתב כי "צריך לחקור את ג'ו ביידן, אולי הוא תיאם את ההדלפה? לא אתפלא אם כן".

ג'ו ביידן  (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

כאמור, מוקדם יותר היום, דיווח הוושינגטון פוסט כי אזרח אמריקאי, שעבד בבסיס צבאי, הוא חשוד ככל הנראה בהדלפת המודיעין שחשפה שורה של הערכות מודיעין דרמטיות של ממשלת ארה"ב. על פי הדיווח, אותו אזרח הוא "חובב נשק צעיר וכריזמטי", שחשף מסמכים מסווגים מאוד עם קבוצה של מכרים רחוקים שחיפשו חברה בתקופת מגפת הקורונה.

עוד דווח, כי את המידע שיתף בקבוצה בפלטפורמת המסרים Discord, ובה היו כ-24 חברים, בעיקר גברים ונערים. בשלב מסוים, המדליף שהשתמש בכינוי - OG, פרסם הודעה עמוסה בראשי תיבות, והסביר לחברי הקבוצה כי הוא יודע "סודות שהממשלה מנעה מלשתף עם אנשים רגילים".

מהפרטים עולה, כי אותו אזרח, העובד במתקן הצבאי, בילה את רוב יומו במתקן מאובטח, שאסר על הכנסת טלפונים סלולריים ומכשירים אלקטרונים אחרים, שניתן להשתמש בהם כדי לתעד את המידע הסודי שהיה ברשותו ברשתות המחשבים הממשלתיים. חלק מהמסמכים שהודלפו, היו תחת הסיווג NOFORN, שהמשמעות היא כי "המידע כל כך רגיש, שאסור לחלוק אותו עם אזרחים זרים".