"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ראשון) כי חשבון מדיה השייך לקצינה לשעבר בצי האמריקאי, מילא תפקיד מרכזי בהפצת מסמכי המודיעין המסווגים שהודלפו מהפנטגון. על פי הדיווח, "הבלוגר הרוסי", שפעל תחת השם Donbass Devushka, המותרגם כ-Donbas Girl, היה פעיל באקפליציית טלגרם, ופעל באופן שוטף לגיוס כספים לקבוצות פרו-רוסיות. מי שהנחתה את הבלוגר, ופיקחה על החשבונות, היא טכנאית אלקטרוניקה מוושיגנטון, ששמה האמיתי הוא שרה בילס.

בילס בת ה-37, שירתה בצי האמריקאי עד סוף השנה שעברה, והקימה ופיקחה חשבונות שהאדירו את הצבא הרוסי ואת המיליציה הפרטית "כוח וגנר". בריאיון שערכה בשבת האחרונה, סיפרה כי ניהלה את החשבון Donbass Devushka, והודתה בגיוס כספים לקבוצות שתמכו במוסקבה. היא הוסיפה כי היא אחת מ-15 אנשים מכל העולם, אשר היו מעורבים בניהול המשתמש. ב-15 באפריל, פרסם המשתמש בטלגרם, ל-65 אלף עוקביו, ארבעה מסמכים שהודלפו לכאורה מהפטנגטון. עם זאת, אין ראיות לכך שבילס, שהייתה בעלת סיווג ביטחוני במהלך שירותה, השתמשה בגישה כדי להדליף מסמכים מסווגים. לדבריה, "לא הדלפנו אותם".

קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

חשבון הטלגרם Donbass Girl, תואר כ"לוחם מידע בסגנון רוסי". חשבונות מקושרים שהשתמשו באותו השם בפלטפורמות אחרות, קידמו גם הם את סדר היום הרוסי לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה. המשתמש שגייס כסף עבור "כוח וגנר" הבטיח לשלוח את ההכנסות כדי "לעזור לגברים שלנו בחזית".

עוד עולה מהדיווח, כי שרה בילס קודמה לדרגת E-7 בסוף שנת 2020, אך על פי הרישומים, עזבה את הצבא בחודש נובמבר האחרון בדרגה נמוכה יותר. לא היה ניתן לקבוע את הסיבה הראשית לכך, אך היא טענה כי עזבה את הצבא מסיבות רפואיות, לאחר שסבלה מהפרעה פוסט טראומטית. בנוסף לחשבון הטלגרם, המשתמש Donbass Girl אף פתח חשבונות פופולריים בטוויטר, יוטיוב, ספוטיפיי ופלטפורמות נוספות.

עוד נמסר, כי חלק מהמסמכים שפורסמו בעמוד הטלגרם הפרו-רוסי, בפיקוחה של שרה בילס, היו שונים, לכאורה, מהמסמכים שהדליף ג'ק טיישירה בחשבון הדיסקורד שהיה בבעלותו. זאת, כדי לשנות את מספר האבדות של החיילים הרוסים באוקראינה, ולהסתיר את המספרים האמיתיים.

המלחמה באוקראינה: הרס רב מתקיפה של הצבא הרוסי (צילום: Anastasia Vlasova/Getty Images)
המלחמה באוקראינה: הרס רב מתקיפה של הצבא הרוסי (צילום: Anastasia Vlasova/Getty Images)

עמוד הטלגרם Donbass Girl הפך לחלק משמעותי במסע התעמולה המלחמתי הפרו-רוסי. בתוך כך, שרה בילס סיפרה כי היא אינה שונאת את אוקראינה, או את האוקראינים, וכי היא "מתעניינת" כבר זמן מה במזרח אירופה. היא הוסיפה כי זה "צבוע עבור בית הדין בהאג להשים את פוטין בפשעי מלחמה".

כזכור, על פי הדיווחים בארה"ב החשוד בהדלפה של מסמכי המודיעין האמריקאי מהפנטגון הוא ג'ק טייקסיירה, צעיר בן 21 וחבר במשמר הלאומי של מסצ'וסטס. שני גורמים רשמיים אישרו ל-NBC ניוז את זהות החשוד, שלפי הדיווחים מנהיג קבוצה מקוונת בה שותפו המסמכים שהודלפו. הגורמים, שדיברו בעילום שם כדי לדון בחקירה מתמשכת, אמרו שהם עוקבים אחריו כבר זמן מה וש"מעצרו קרוב".