על פי הדיווחים בארה"ב החשוד בהדלפה של מסמכי המודיעין האמריקאי מהפנטגון הוא ג'ק טייקסיירה, צעיר בן 21 וחבר במשמר הלאומי של מסצ'וסטס. שני גורמים רשמיים אישרו ל-NBC ניוז את זהות החשוד, שלפי הדיווחים מנהיג קבוצה מקוונת בה שותפו המסמכים שהודלפו. הגורמים, שדיברו בעילום שם כדי לדון בחקירה מתמשכת, אמרו שהם עוקבים אחריו כבר זמן מה וש"מעצרו קרוב".

במקביל, מקור המכיר את המצב אמר לרויטרס כי איש המשמר הלאומי האווירי החשוד בהדלפת מסמכים אמריקאים מסווגים מאוד ייעצר ביום חמישי במסצ'וסטס. המקור, שדיבר בעילום שם, לא פירט. 

ארה"ב פתחה בחקירת ההדלפה מהפנטגון (רויטרס)

כזכור, משרד המשפטים האמריקאי פתח בשבוע שעבר חקירה פלילית רשמית והפנטגון מעריך את הנזק שנגרם על ידי מה שעשוי להיות הפרסום המזיק ביותר של מידע מסווג בארה"ב מזה שנים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר מוקדם יותר היום כי החוקרים מתקרבים למקור הדליפה. "ישנה חקירה מלאה, כפי שאתם יודעים, עם ועדת המודיעין ומשרד המשפטים, והם מתקרבים", אמר ביידן לכתבים באירלנד.

המסמכים המסווגים ממשרד ההגנה נמצאו באינטרנט בחודש שעבר - עדיין לא ברור כמה זמן המסמכים היו באינטרנט והמספר הכולל שפורסמו - וחשפו פרטים על הריגול האמריקאי אחר מאמצי המלחמה של רוסיה באוקראינה, הערכות סודיות של כוח הלחימה של אוקראינה, כמו גם איסוף מודיעין על בעלות בריתה של אמריקה, כולל דרום קוריאה וישראל. 

הבוקר דווח ב"וושינגטון פוסט" כי אזרח אמריקאי, שעבד בבסיס צבאי, הוא חשוד ככל הנראה בהדלפת המודיעין שחשפה שורה של הערכות מודיעין דרמטיות של ממשלת ארה"ב. על פי הדיווח, אותו אזרח הוא "חובב נשק צעיר וכריזמטי", שחשף מסמכים מסווגים מאוד עם קבוצה של מכרים רחוקים שחיפשו חברה בתקופת מגפת הקורונה.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי מנהיג קבוצה מקוונת שבה פורסמו המסמכים הסודיים הוא חבר במשמר הלאומי של מסצ'וסטס בשם ג'ק טייקסיירה, איש המשמר הלאומי הוביל את Thug Shaker Central, קבוצה מקוונת שבה כ-20 עד 30 אנשים חלקו את אהבתם לרובים, לממים גזעניים ולמשחקי וידאו, אמר ה"טיימס" תוך ציטוט של ראיונות ומסמכים שסקר.

עוד דווח, כי את המידע שיתף בקבוצה בפלטפורמת המסרים Discord, ובה היו כ-24 חברים, בעיקר גברים ונערים. בשלב מסוים, המדליף שהשתמש בכינוי - OG, פרסם הודעה עמוסה בראשי תיבות, והסביר לחברי הקבוצה כי הוא יודע "סודות שהממשלה מנעה מלשתף עם אנשים רגילים". מהפרטים עולה, כי אותו אזרח, העובד במתקן הצבאי, בילה את רוב יומו במתקן מאובטח, שאסר על הכנסת טלפונים סלולריים ומכשירים אלקטרונים אחרים, שניתן להשתמש בהם כדי לתעד את המידע הסודי שהיה ברשותו ברשתות המחשבים הממשלתיים. חלק מהמסמכים שהודלפו, היו תחת הסיווג NOFORN, שהמשמעות היא כי "המידע כל כך רגיש, שאסור לחלוק אותו עם אזרחים זרים".

הקבוצה ב-DISCORD, נועדה בעיקר למקום "התכנסות", עבור נערים גיימרים, שבילו שעות ארוכות בבית בעקבות הקורונה, החליפו בדיחות, תמונות וצפו יחד בסרטים. בין היתר, אותו אזרח גם "הרצה" לשר המשתתפים בקבוצה על "ענייני העולם ופעולות ממשלתיות חשאיות". בתוך כך, הוושינגטון פוסט ביסס את הדוח על ריאיון שערך עם שני חברים שהיו בקבוצת ה-DISCORD, והיו חשופים למבול המסמכים המסווגים. אחד החברים סיפר על המדליף כי "הוא רצה לשמור אותנו בעניינים, וחשב כי הידע הפנימי שלו יציע לאחרים הגנה מהעולם הבעייתי שסביבם".